شهروند- اعضای اتحادیه ی Unifor، اتحادیه ی نماینده ی کارمندان کارخانه ی جنرال موتورز در شهر اشاوا انتاریو، دیروز دوشنبه در اعتراض به خبر بسته شدن این کارخانه دست به اعتراض زدند. این اعضا جلوی در کارخانه تجمع کردند و درهای ورودی را بستند. کمپانی جنرال موتورز اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۹ این کارخانه در انتاریو کانادا بسته خواهد شد. به گفته ی این کمپانی این اقدام حدود سالیانه ۶ میلیارد دلار آمریکا، تا سال ۲۰۲۰، از هزینه های جنرال موتورز خواهد کاست.

جنرال موتورز یکی از دلایل بسته شدن این کارخانه را کمک به کاهش نشر کربن و ایجاد ماشین های الکتریکی اعلام کرده است. اما اتحادیه ی کارمندان جنرال موتورز می گوید که دلیل اصلی این اقدام انتقال کارخانه به کشورهای آمریکای جنوبی از جمله مکزیک است که در آنها نیروی کار ارزان به راحتی یافت می شود. این کارخانه در اشاوا حدود ۲۵۰۰ نفر کارمند دارد که معلوم نیست چه بلایی سر آنها خواهد آمد.

داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، اعلام کرد که دولت انتاریو نمی تواند جلوی این اقدام جنرال موتورز را بگیرد. کارمندان این کارخانه و نماینده های اتحادیه شان می گویند که برای حقشان خواهند جنگید و اجازه نمی دهند به راحتی و بدون اعتراض کارشان از آنها گرفته شود.

پیشتر کمپانی جنرال موتورز اعلام کرده بود که شاید از این کارخانه برای مونتاژ و تولیدات دیگری استفاده کند، اما جزییات دقیقی برای این طرح اعلام نشده است.