گویا نیوز: علیرضا رضایی، طنز پرداز و کمدین ۴۳ ساله ایرانی در فرانسه، در اثر بیماری قلبی درگذشت.طنزهای علیرضا رضایی در رسانه های اینترنتی، مانند روزآنلاین و خودنویس و حلزون منتشر می شد. او بعد از حوادث سال ۱۳۸۸ از ایران خارج شد و در فرانسه اقامت گزید. برنامه های کوتاه ویدئویی او، با عنوان «شفاف سازی» محبوبیت بسیاری در میان مردم به دست آورده بود.

رضایی در توضیح طنزهای انتقادی خود با مضمون مذهبی، در مصاحبه‌ای با «کیهان لندن» گفته بود: «خیلی‌ها تصورشان بر این است که من ائمه را مورد تمسخر قرار می‌دهم و به اعتقادات مردم توهین می‌کنم؛ درحالی‌که من به نوعی مدافع اعتقادات مردم هستم. چرا که احساس می‌کنم این دیگران هستند که با اجرای یک سری برنامه‌های خاص به مقدسات مردم توهین می‌کنند و باعث سست شدن پایه‌های دینی و اعتقادی آنها می‌شوند. به عنوان مثال در تلویزیون جمهوری اسلامی حرف‌هایی را به خورد مردم می‌دهند که هیچ پایه و اساس دینی ندارد. به نظر من اعتقاد یک قوت قلب است؛ اما اینکه به‌عنوان نمونه شخصی یک زنجیر به گردن خود ببندد و ادای سگ بارگاه ائمه را دربیاورد من با این رفتار مخالفم و به شدت آن را دست‌مایه طنز خواهم کرد.»

درگذشت علیرضا رضایی را به خانواده ی او خصوصا مادر گرامی اش، و نیز دوستداران قلم و برنامه های طنزش تسلیت می گوییم.

رادیو فردا در این باره نوشت: علیرضا رضایی متولد اسفند ۱۳۵۲ بود. آنگونه که علیرضا رضایی نوشته است به دلیل موقعیت شغلی پدر و مادرش که هر دو افسر نیروی هوایی ارتش بودند فرزندان خانواده در شهرهای مختلف ایران بدنیا آمدند. علیرضا متولد شیراز بود و برادر و خواهرش نیز در همدان و تبریز بدنیا آمدند. علیرضا رضایی در سن ۱۸ سالگی به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان بستری می‌شود. او در رشته مهندسی عمران دانشکده نوشیروانی بابل تحصیل کرد و سپس ادبیات داستانی خوانده بود.

او خود درباره دوران تحصیلش در مازنداران نوشته بود: «در ۲۰ سالگی بیست‌ترین اتفاق تمام عمرم همانجا در مازندران افتاد: رئیس انجمن نمایش شدم. سه ماه بعد موضوع نصف خطبه‌های نماز جمعه‌ نماینده ولی فقیه مازندران من بودم. ظاهراً این موضوع که با کتانی و شلوار لی به اداره ارشاد می‌رفتم برای منطقه خیلی دردناک بود که همیشه تکرار می‌کرد این موضوع را. به‌مدت چهار سال بهترین کارهای کمدی عمرم را روی صحنه بردم.»

او همچنین در تجمعات اعتراضی سال ۱۳۸۸ حضور داشت و گزارش هایی در این خصوص منتشر می کرد.

علیرضا رضایی در گفت وگو با رادیو فردا تصریح کرده بود به دلیل فعالیتش در جریان اعتراضات سال ۸۸ به توصیه برخی دوستان مجبور به ترک ایران شد و به فرانسه رفت.

از جمله کارهای طنز علیرضا رضایی می توان به همکاری او با کامبیز حسینی و برنامه پارازیت صدای آمریکا اشاره کرد. او خود در این باره به کیهان لندن گفته بود: «تازه وارد فرانسه شده بودم که کامبیز حسینی با من تماس گرفت و پیشنهاد کار برای برنامه «پارازیت» را داد که در زمان خودش بسیار با محتوا و پر مخاطب بود. بعد از «پارازیت»، «پولتیک» نوشته شد که از ابتدا تا انتهای پروژه همکاری کردم.»