او از  محمود علوی  وزیر اطلاعات خواسته تا در یک برنامه تلویزیونی زنده به پرسش‌های او در باره شکنجه پاسخ بدهد.

اسماعیل بخشی کارگر نیشکر هفت‌تپه با انتشار نوشته‌ای تائید کرد که در زندان مورد شکنجه واقع شده است و از وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی خواست در یک برنامه تلویزیونی به پرسش‌هایش در باره شکنجه پاسخ بدهد.

او که ۲۷ آبان همراه با ۱۷ کارگر دیگر نیشکر هفت ‌تپه بازداشت شده بود، پس از حدود چهار هفته به قید وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد، در یادداشتی خطاب به محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، نوشته: «در روزهای اول بدون دلیل یا هیچ حرفی تا سر حد مرگ مرا شکنجه و زیر مشت و لگد گرفتند که تا ۷۲ ساعت در سلولم از جایم نمی‌توانستم تکان بخورم و آنقدر زده بودند که حتی از تاب درد خوابیدن هم برایم زجز آور بود.»

بخشی فاش کرده که بر اثر شکنجه در زندان «دنده‎هایش شکسته» و با گذشت دو ماه از آن روزهای سخت در دنده‌های شکسته، گوش چپ و بیضه‌هایش احساس درد می‌کند.

او در بخش دیگری از این یادداشت با بیان اینکه شکنجه‌ گران خود را «سربازان گمنام امام زمان می‌نامیدند»، «شکنجه‌های روانی» را سخت‌تر از شکنجه‌های جسمی توصیف کرده و نوشته که شکنجه‌گران به او و سپیده قلیان که همراه با کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شد، «فحش‌های رکیک جنسی» دادند.

این کارگر نیشکر هفت‌تپه از شنود تلفنی خود و خانواده‌اش توسط نهادهای امنیتی پرده برداشته و از وزیر اطلاعات پرسیده است «به چه حقی مکالمات او و همسرش را شنود کرده‌اند»؟

بخشی که پیش‌تر نیز خبر شکنجه او در بازداشتگاه منتشر شده بود، نوشته پس از شکنجه روانی و جسمی از «قرص اعصاب و روان» استفاده می‌کند، با این حال «گاهی دچار حمله‌های شدید روحی و روانی می شود.»

او از  وزیر اطلاعات خواسته تا در یک برنامه تلویزیونی زنده به پرسش‌های او در باره شکنجه پاسخ بدهد. پیش از این نیز سپیده قلیان با انتشار یک متن در شبکه‌های اجتماعی از شکنجه شدنش در بازداشتگاه پرده برداشته بود.

این دو ۲۷ آبان همراه با شمار دیگری از کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شدند. در همان نخستین روزهای بازداشت برخی منابع آگاه از شکنجه بخشی در زندان شوش خبر دادند. مسئولان قضایی و دولتی ایران اما این خبر را تکذیب کردند.

یک منبع نزدیک به بخشی هم به تازگی گفته بود که او در زندان شکنجه شده است. مقام‌های قضایی ایران و رسانه‌های نزدیک به دولت اما شکنجه او و دیگر کارگران معترض را تکذیب می‌کنند.