شهروند- وزیر بهداشت فدرال، جینت پتیت پاس تایلور اعلام کرد که مقررات جدید ایمنی غذای در کانادا، که به اختصار SFCR  نامیده می شود، از روز ۱۵ ام ژانویه ۲۰۱۹ به اجرا در آمد.

مقررات جدید با استانداردهای جهانی مطابقت دارد و سیستم ایمنی غذا در کانادا را با تمرکز بر پیشگیری و امکان حذف سریع مواد غذیی ناامن، قوی تر می کند.

این مقررات همچنین میزان دسترسی تولیدکنندگان موادغذایی در کانادا به بازارهای جهانی را تسهیل می کند و بار کارهای اداری و بروکراتیک در این زمینه را کاهش می دهد. براساس SFCR، کسب  و کارهای مرتبط با صادرات و واردات مواد غذایی باید گواهینامه ی ویژه ای را دریافت نمایند. این کسب و کارها همچنین باید کنترل های پیشگیرانه ای را برای رفع خطرات احتمالی ایمنی مواد غذایی اعمال کنند و امکان ردیابی مواد غذایی به منابع تولیدی اولیه شان را داشته باشند. بخشی از این قوانین به سرعت اجرایی شده است و مابقی در مدت زمانی ۱۲ الی ۳۰ ماهه اجرایی خواهد شد. افرادی که شامل این قوانین می شوند می توانند با مراجعه به لینک

http://inspection.gc.ca/food/timelines/eng/1528199762125/1528199763186 از جزییات آن با خبر شوند. در نهایت با اجرایی شدن این قوانین صادرات و واردات مواد غذایی به ایالات متحده ی آمریکا روند سریع تر و راحت تری را خواهد داشت.