شهروند- بر اساس آمارهای تازه منتشر شده مرکز تحقیقات Fraser که در اوایل هفته جاری منتشر شد، تورنتو یکی از ۳۰ شهر برتر دنیا به لحاظ امکان زندگی و کسب درآمد است و کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این شهر در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند، ولی تمرکز جمعیتی در آن بسیار کمتر از شهرهای دیگر است که در این رتبه بندی آمده اند و می تواند شلوغ تر باشد.

در این رتبه بندی تورنتو در رتبه ی ۱۹ ام قرار دارد و سه شهر هنگ کنگ، پاریس و آتن در مقام اول تا سوم قرار گرفته اند و به لحاظ جمعیتی تمرکز در آنها از تورنتو بیشتر است، با این که مساحت آنها نسبت به تورنتو بسیار کمتر است.

بر اساس تحقیقات این سازمان، در شهر تورنتو به طور متوسط در هر کیلومتر مربع حدود ۴۴۵۰ نفر زندگی می کنند که این مقدار تقریبا یک سوم شهرهایی مانند نیویورک، توکیو و لندن است. تورنتو می تواند شلوغ تر از این باشد و فضای بسیار کافی برای ساخت و ساز و  اسکان دادن افراد در آن وجود دارد. البته باید در نظر داشت که همیشه جمعیت بیشتر به معنی کیفیت بهتر زندگی نیست. یکی از راه های جذب بیشتر جمعیت در این شهر ایجاد مسکن بیشتر است و یکی از معضلات تورنتو در حال حاضر کمبود واحدهای مسکونی مورد نیاز است. شاید ساختن آپارتمان های بلند یکی از راه های بر طرف کردن مشکلات این چنینی و کاهش قیمت مسکن در این کلان شهر کانادا باشد که هم اکنون ساکنان آن از اجاره های بالای مسکن در آن بسیار شکایت دارند. تمام شهرهایی که در این مطالعات به آنها توجه شده و در رتبه بندی قرار گرفته اند از شهرهایی هستند که در آنها امکان درآمدزایی بسیار بالاست و حداقل ۶۰۰,۰۰۰ نفر جمعیت دارند.