شهروند- آن کیان (Ann Qian )، دختر ۲۵ ساله ی چینی ، به دلیل خرید بلیت بسیار ارزان از یک فرد ناشناس در دنیای مجازی در لیست سیاه پرواز ایر کانادا قرار گرفته است و تا زمانی که مابقی پول را به این کمپانی هواپیمایی پرداخت نکند اجازه ی پرواز نخواهد داشت.

آن کیان دو سال پیش برای تحصیل در رشته ی آشپزی به کانادا آمد. در دوران تحصیل او از طریق یک نرم افزار مبایل با فردی آشنا شد که از وی بلیت بسیار ارزان ایر کانادا برای ونکوور و چین خریداری کرد. نام این فرد ناشناس “Captain Cooll” بود. او در آن زمان نمی دانست که از یک حقه باز بلیت خریداری می کند و در هنگام پرواز به ونکوور و چین مشکلی برایش ایجاد نشد. “آن” سه بار از طریق این بلیت های ارزان بین انتاریو، ونکوور و چین پرواز کرد و در کل هزینه ای معادل ۵۸۰۰ دلار برای قسمت بیزینس پرداخت کرد.  ولی در نوامبر سال ۲۰۱۸ ، در فرودگاه پیرسون از ورود او به پرواز ایر کانادا ممانعت به عمل آمد و به او اعلام شد که در لیست سیاه پرواز ایر کانادا قرار داد و تا مابقی پول را به این کمپانی پرداخت نکند نمی تواند پرواز کند.

مابقی پول حدود ۱۸۰۰۰ دلار کاناداست. وکیل “آن” می گوید که هیچ تقصیری متوجه این دختر نیست اما ایرکانادا این ادعا را قبول ندارد. ایرکانادا می گوید که خریدن بلیت بسیار ارزان به صورت آنلاین از وب سایت ها و افراد ناشناس مانند این است که به عرق فروشی بروید و در آنجا تلویزیون خریداری کنید.