پرزیدنت ترامپ: به زودی متوجه می‌شوید

صدای امریکا: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، درباره واکنش احتمالی ایالات متحده به ایران بعد از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز، گفت: «به زودی متوجه می‌شوید.»

رئیس جمهوری آمریکا ظهر پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ در حاشیه دیدار با نخست وزیر کانادا این مطلب را اعلام کرد. وی بار دیگر هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط ایران را «اشتباهی بسیار بزرگ» خواند و گفت که ممکن است توسط یک فرد «نادان و خودسر» انجام شده باشد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «این پهپاد غیرمسلح و بی‌سرنشین بود و به روشنی بر فراز آبهای بین المللی پرواز می‌کرد. این پهپاد بی‌سرنشین بود، وگرنه حالا وضعیت بسیار متفاوت می‌بود.»

او این رویداد را یک تحریک جزئی و در عین حال آزاردهنده خواند و گفت که ممکن است یک ژنرال یا فرد دیگری در ساقط کردن پهپاد مرتکب اشتباه شده باشد.

وی افزود: «احساس من این است، شاید هم اشتباه کنم، شاید هم درست باشد. احساس من این است که این اشتباه یک نفر بوده که کاری کرده که نباید می‌کرد. فکر می کنم کسی مرتکب اشتباه شده است. نمی‌گویم که آن کشور اشتباه کرده است؛ بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی اشتباه کرده است.» تنش ها میان ایران و آمریکا در هفته های اخیر افزایش یافته است.