حمید رحمتی، از اعضای کانون صنفی معلمان اصفهان، از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرضا به زندان، شلاق و جریمه نقدی محکوم شده است.

حمید رحمتی عضو کانون صنفی معلمان

به گزارش رسانه‌های حقوق بشری، حمید رحمتی از اعضای کانون صنفی معلمان اصفهان بابت اتهام «اخلال در نظم با انجام رفتارهای غیرمتعارف» و «تشویق، تحریک و ترغیب به خشونت از طریق ارسال پیامک در فضای مجازی» از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرضا به سه سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

بنا بر حکم صادره، ده ماه از دوران زندان آقای رحمتی در شهر نائین خواهد بود و ضربات شلاق در حیاط زندان شهرضا با حضور کلیه زندانیان و قاضی ناظر بر زندان اجرا خواهد شد.

پیش از این حمید رحمتی که در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت محمود بهشتی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در مقابل اداره آموزش و پروش شهرضا تحصن و اعتصاب غذا کرده بود، روز شنبه ۸ دی‌ ۹۷ توسط ماموران نیروی انتظامی شهرضا بازداشت و در تاریخ ۱۱ دی‌ همان سال با تودیع قرار کفالت ۴۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شده بود.

احکام سنگین برای معلمان و زندانی کردن برخی از اساتید دانشگاهی در ایران بی‌سابقه نیست، فروردین ماه گذشته نیز عطااللە احسنی معلم ساکن دیواندرە، از سوی دادگاه کیفری این شهرستان به هفت سال زندان محکوم شده بود.

وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ در حساب توئیتر فارسی خود نوشت: «دنیا صدای معلمان ایرانی را می‌شنود، اما رهبران ایران همچنان بشار اسد، حزب الله، حماس و حوثی‌ها را به مردم خود ترجیح می‌دهند.»