صدای امریکا: اعضای خانواده های برخی از ایرانیان دو تابعیتی که از تلاش‌های جداگانه برای آزادی عزیزانشان از زندان‌های جمهوری اسلامی ناامید شده‌اند تشکلی تحت عنوان «اتحاد خانواده‌ها علیه گروگانگیری توسط دولت‌ها» را تشکیل دادند.

به گزارش گیتا آرین، خبرنگار اعزامی صدای آمریکا به مجمع عمومی سازمان ملل، بابک نمازی پسر باقر و برادر سیامک نمازی، ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری، و نزار زکا شهروند لبنانی مقیم آمریکا که به تازگی از اسارت جمهوری اسلامی رها شده و هووا کو همسر ژیو وانگ می‌گویند که گروگانگیری شهروندان دو تابعیتی توسط جمهوری اسلامی دیگر تبدیل به یک مسئله بین المللی شده زیرا که یک دولت مرتکب آن می شود نه یک دسته یا گروه.

در یک کنفرانس خبری که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، ریچارد رتکلیف گفت «دیپلماسی بدون هیاهو امتحان شد و باید بگویم سکوت در برابر سؤ رفتار نتیجه نمی‌دهد.»

اعضای این اتحاد معتقدند جامعه بین المللی تاکنون وضعیت عزیزانشان و عملکرد جمهوری اسلامی را عمدتا نادیده گرفته است.

نزار زکا می‌گوید «این گروه می‌خواهد تلاش کند همه دولت‌ها را همصدا کند در غیر آن صورت، سپاه پاسداران و رژیم ایران کماکان همه را فریب می‌دهند.»

یک انتقاد عمده اعضای این اتحاد این است که جهان دستگیری و زندانی کردن عزیزانشان را گروگانگیری نخوانده و همین باعث جری تر شدن جمهوری اسلامی شده است. آنها آماده اند در صورت لزوم این موضوع را حتی تا مطرح شدن در شورای امنیت سازمان ملل پیش ببرند.

بابک نمازی، ریچارد رتکلیف و سارا موریارتی، دختر باب لوینسون که سالهاست در ایران ناپدید شده هفته گذشته در نامه به رئیس جمهوری ایران درخواست ملاقات در حاشیه مجمع عمومی کرده بودند که بی پاسخ ماند.