شهروند- بهرنگ رهبری: عده ای از ساکنین ریچموند هیل در مقابل ستاد تبلیغاتی آقای مجید جوهری تجمع اعتراضی برگزار کردند.  معترضان معتقد هستند مجید جوهری برای جمهوری اسلامی در حال لابی کردن است و نمی‌تواند نماینده ایرانی کانادایی هایی باشد که در این منطقه زندگی می‌کنند.. این تظاهرات با خواندن بیانیه ای خاتمه یافت.

پیشتردکتر رضا مریدی وزیر سابق علوم و تحقیقات در دولت اونتاریو طی مصاحبه اش با شهروند اعلام کرد که به مجید جوهری رای نخواهد داد .

بنا به گزارش های رسیده به سی بی سی، کشورهای خارجی از آن میان جمهوری اسلامی ایران می کوشند در انتخابات فدرال کانادا که هم اکنون جریان دارد از نامزدهای خاصی پشتیبانی کنند.

بیانیه «نه به مجید جوهری»

ما در راه پشتیبانی از امنیت، حقوق بشر، عدالت اجتماعی، دموکراسی در اینجا گرد آمده ایم تا ناخشنودی خود را از پیوند یکی از نامزدهای حزب لیبرال به نام مجید جوهری با رژیم تروریست جمهوری اسلامی و لابیگری او ابراز داریم.

ما ساکنان ریچموند هیل مایل نیستیم کسی که به خاطر منافع شخصی و دیدگاه های ایدئولوژیک خود همواره نسبت به نقض حقوق بشر در ایرا ن بی توجه بوده و در سوی منافع یک حکومت تروریست حرکت کرده، نماینده ما ایرانی کانادایی ها در مجلس باشد.

ما شدیدا بر این باوریم که آقای مجید جوهری نباید به عنوان نماینده دوباره انتخاب شود و افزون بر آن از حزب لیبرال کانادا به دلایل زیر اخراج شود:

۱- مشروع نشان دادن دیکتاتوری اسلامی به عنوان یک حکومت منتخب.

۲- دیدارهای مخفیانه با  اعضای مجلس شورای اسلامی ایران

۳- کمک به عناصر گروه وحشت (سپاه پاسداران انقلاب) برای راهیابی به کانادا و  خرید تجهیزات هواپیما به منظور استفاده در اقدامات جنایتکارانه در سوریه ودیگر کشورهای منطقه.

۴- جانبداری و تلاش برای ایجاد روابط سیاسی و دیپلماتیک با رژیم جمهوری اسلامی.

۵-همکاری با لابی های جمهوری اسلامی در کنگره ایرانیان کانادا

۷- لابی گری در راه انتشار و امضا گرفتن برای نامه سرگشاده که خواهان بازگشایی سفارتخانه جمهوری اسلامی (مرکزی برای اهداف سیاسی) اما در عمل به منظور تروریسم و جاسوسی از شهروندان ایرانی مخالف رژیم

۷- مجید جوهری در مقام نماینده پارلمان در جلسه تاریخ ۱۲ ژوئن از امضای قطعنامه پارلمان کانادا علیه رژیم جمهوری اسلامی خودداری کرد.

قطعنامه ای که خواستار قطع مذاکرات برای از سرگیری  روابط سیاسی با جمهوری اسلامی بود و نیز این رژیم را به خاطر نقض مداوم حقوق بشر و حمایت از اقدامات تروریستی محکوم می کرد. قطعنامه یادشده همچنین سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد تروریستی می شناخت.