صدای امریکا: در حالی که ده‌‌‌ها فیلم از شلیک ماموران نیروی انتظامی و سپاه به سمت مردم در اعتراضات اخیر در شبکه های مجازی منتشر شده، تنها یک هفته بعد از سرکوب معترضان در ایران، مقام های سپاه پاسداران سعی دارند معترضان را عامل تیراندازی ها معرفی کنند.

تصویر سمت راست مربوط به شلیک ماموران به سمت معترضان در شهریار است

رسانه‌های دولتی در ایران روز یکشنبه ۳ آذر اظهارات علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه را منعکس کرده اند که در آن وی مدعی شده بود برخی از معترضان مسلح بوده و از پشت مردم را می‌کشتند.

پیش از این برخی چهره های امنیتی و انتظامی دیگر هم اظهارات مشابهی را مطرح کردند. این در حالی است که دست‌کم چهار فیلم ارسالی به صدای آمریکا نشان می‌دهد ماموران نیروی انتظامی از ساختمان‌های نهادی خود به سمت مردم شلیک می‌کنند:

جمهوری اسلامی مانند گذشته، مدعی است معترضان به سمت مردم شلیک کرده اند. این در حالی است که این بار فیلم ها و مستندات نشان می‌هد ادعای آنها دروغ است.

در یک هفته اخیر ایران شاهد اعتراضات گسترده مردم علیه جمهوری اسلامی بود. یک روز بعد از آغاز اعتراضات، جمهوری اسلامی شنبه شب ۲۵ آبان اینترنت را تقریبا به طور کامل قطع کرد و مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به این اقدام رژیم ایران گفت: «ما تلاش ها برای قطع اینترنت را محکوم می کنیم. بگذارید آنها [مردم] حرف‌شان را بزنند!»

روز سه شنبه ۲۸ آبان، عفو بین الملل اعلام کرد در اعتراضات اخیر ایران دست‌کم ۱۰۶ نفر توسط ماموران جمهوری اسلامی ایران کشته شده‌اند.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۳۰ آبان در نخستین موضع‌گیری علنی درباره اعتراضات مردم ایران گفت: ایران آنقدر بی‌ثبات شده است که رژیم تمام سیستم اینترنتی را قطع کرد تا مردم خوب ایران نتوانند درباره خشونت شدیدی که در داخل آن کشور جریان دارد، صحبت کنند.

کاخ سفید عصر یکشنبه ۲۶ آبان در بیانیه‌ای در حمایت از مردم معترض در ایران اعلام کرد ایالات متحده استفاده از نیروی مرگبار و محدود کردن شدید ارتباطات علیه تظاهرکنندگان را محکوم می‌کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در نخستین واکنش به اعتراضات گسترده در ایران، روز شنبه ۲۵ آبان، خطاب به مردم ایران نوشت ایالات متحده در کنار شما است.

آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند.

ایالات متحده همچنین بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است. از جمله چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.