گفتگوها میان سران کمپانی جنرال موتورز و اتحادیه کارگران صنایع خودروسازی کانادا کماکان ادامه دارد، تا شاید در این میان بتوان راه نجاتی برای جنرال موتورز یافت.

شهروند ۱۲۳۰  پنجشنبه ۲۱ می  ۲۰۰۹


 

کندین پرس ـ ۱۷ می: گفتگوها میان سران کمپانی جنرال موتورز و اتحادیه کارگران صنایع خودروسازی کانادا کماکان ادامه دارد، تا شاید در این میان بتوان راه نجاتی برای جنرال موتورز یافت.

کن لوانزا رئیس اتحادیه کارگران صنایع خودروسازی CAW  در این باره گفت:«ما سر مسئله ای بحث داریم که یک معامله دو طرفه نیست. و برای رسیدن به نقطه نظر مشترک زمان زیادی نیاز است. بر اساس مذاکرات با دولت انتاریو، دولت فدرال و ایالات متحده این کمپانی نیاز به یک کمک هزینه شش بیلیون دلاری دارد که بدون حمایت دولت فدرال و انتاریو تهیه این مبلغ امکان پذیر نیست، لیکن گمان می رود مذاکرات بیش از اینها به طول انجامد تا به یک نقطه نظر مشترک دست یابیم. تا کنون ما بر سر چنین مبلغی حتی بحث هم نکرده بودیم و همگی می دانیم که این معامله امیدی به سودآوری ندارد و شاید نتیجه خوشایندی به دست نیاید."

نکات حائز اهمیت برای اتحادیه دستمزد کارگران، بازنشستگی و مزایای آنان است و از سوی دیگر کارخانه های دیگری چون کرایسلر نیز نیاز به کمک دارند.کرایسلر ماه گذشته با کارکنان خود بر سر کاهش دستمزدها به ساعتی ۱۹ دلار به توافق رسید.  در حال حاضر شرایط مالی جنرال موتورز بحرانی تر از کرایسلر است. بر اساس پیش بینی های لوانزا قرار بود مذاکرات تا شنبه عصر به نتیجه برسد، لیکن شرایط به گونه ای است که هنوز توافقی در این میان حاصل نشده است.

به عقیده کارشناسان امور اقتصادی اگر هر چه سریعتر اقدام عاجلی جهت رفع مشکلات جنرال موتورز صورت نگیرد این کارخانه تمام سرمایه خود را از دست خواهد داد. این کارخانه هم اکنون تنها در اوشاوا ۷۵۰۰ کارگر ساعتی دارد.کارخانه ساخت تراک اوشاوا پنجشنبه گذشته تعطیل شد.

همچنین روز چهارشنبه جنرال موتورز لیست نمایندگی های فروش خود را که مجبور به تعطیلی آنها خواهد شد، اعلام کرد و این به معنی از دست رفتن مشاغل بیشتر در این حوزه ی کاری ست.