کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: جان برد وزیر امور خارجه کانادا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مرگ ستار بهشتی در زندان را محکوم کرد.

جان برد وزیر خارجه کانادا در این بیانیه نوشت: «کانادا مرگ ستار بهشتی در زندان را که به دلیل انتقاد از جمهوری اسلامی در فیسبوک بازداشت شده بود محکوم می کند».

در بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است: «کانادا یکبار دیگر از جمهوری اسلامی می خواهد به تعهدات بین المللی و ملی خود در خصوص حقوق بشر پایبند باشد و برای نظارت بر رکورد ژرف نقض حقوق بشر با جامعه بین المللی همکاری کند».

جوان کارگری که زیر شکنجه کشته شد

جان برد در ادامه تاکید کرد: «من بویژه نگران سرنوشت نسرین ستوده، وکیل زندانی که در اعتصاب غذا و سلول انفرادی بسر می برد، هستم. تداوم بی توجهی جمهوری اسلامی به حق آزادی بیان و عقیده شهروندان غیرقابل قبول است».

وزیر امور خارجه کانادا در پایان این بیانیه تاکید کرده است «مردم ایران شایستگی زندگی آزاد و افتخارآمیز دارند، ارزش هایی که کانادا برای پیشبرد آن ها تلاش می کند».

خبر مرگ ستار بهشتی واکنش های جهانی را به همراه داشت. وزارت امورخارجه آمریکا و چند کشور اروپایی نیز به همراه نهادهای مدافع حقوق بشر، همچون گزارشگران بدون مرز مرگ وی را  در زندان اوین محکوم کردند.

ستار بهشتی یک کارگر وبلاگ نویس بود، که در ٩ آبان ماه از سوی فتا، پلیس فضای مجازی ایران بازداشت شد و شش روز بعد جسد او  به خانواده اش تحویل داده شد.