به گزارش تورنتو استار، وزیر مهاجرت دولت کانادا با ورود جرج گالووی نماینده پارلمان انگلیس به کانادا موافقت نکرد. سخنگوی وزارت مهاجرت اعلام کرد ….


شماره ۱۲۲۲ ـ پنجشنبه  ۲۶ مارچ  ۲۰۰۹


 جرج گالووی در غزه

به گزارش تورنتو استار، وزیر مهاجرت دولت کانادا با ورود جرج گالووی نماینده پارلمان انگلیس به کانادا موافقت نکرد. سخنگوی وزارت مهاجرت اعلام کرد:«گالووی به دلیل حمایت از گروه طالبان و کمک های مالی به گروه حماس و فلسطینی ها که هر دو جزو گروه های تروریستی محسوب می شوند، از سوی کانادا به عنوان حامی تروریسم شناخته شده و از ورود او به کانادا ممانعت به عمل می آید».

جیسون کنی وزیر مهاجرت دولت فدرال به شدت با ورود نماینده ی ضدجنگ پارلمان انگلیس به خاک کانادا مخالفت کرده است. قرار بر این بود تا گالووی روز دوشنبه در یک کنفرانس ضد جنگ در مورد وضعیت جنگ در غزه و قندهار سخنرانی کند. ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" از گالووی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آورده بود.

جیسون کنی روز جمعه گفت: ما نمی خواهیم مجوز ویژه به کسی بدهیم که برای یک سازمان تروریستی، غیرقانونی، ضدیهودی مثل حماس، وسایل حمایتی و کمکی فراهم می کند.

او افزود: در این زمینه، ما اعتقاد داریم که کسانی که حامی، مشوق و یاریگر سازمان های تروریستی هستند، نیازی به دیدار از کانادا ندارند.

گالووی این عکس العمل دولت کانادا را بسیار ابلهانه شمرد و با صدور بیانیه ای به این رفتار اعتراض کرد. او در این بیانیه نوشت: این ممنوعیت احمقانه باعث خجالت کاناداست. روز بسیار ناراحت کننده ای برای کانادا، کشوری که می شناختیم و دوستش داشتیم.

تمام متفکران راست کانادایی، چه با من بر سر نفرستادن سربازان به افغانستان موافق باشند و چه نباشند، با این تصمیم ظالمانه مخالف خواهند بود.

از جنبه ی شخصی، برای یک مرد اسکاتلندی، ممانعت از ورود به کانادا مثل این است که به او گفته شود از خانواده ات دور بایست.

گفتنی ست کنگره یهودیان کانادا فورا از این تصمیم وزیر مهاجرت استقبال کرد. 

جرج گالووی پس از آنکه موفق به ورود به کانادا نشد، برای ایراد سخنرانی به نیویورک رفت.

توماس والکوم، ستون نویس تورنتواستار این حرکت وزیر مهاجرت را خطرناک و ناپخته خوانده و می نویسد: کمک های انساندوستانه ی گالووی به غزه به دولت حماس تحویل شد، همان کاری که نمایندگان کانادایی و آمریکایی انجام دادند و کمک ها را به حماس تحویل دادند.

جرج گالووی، نماینده ی ۵۴ ساله ی اسکاتلندی تبار مجلس انگلستان، در سال ۲۰۰۳ از حزب کارگر که بر سر قدرت بود، به خاطر مخالفت با جنگ عراق اخراج شد. از آن پس او به عنوان نماینده ای ضدجنگ در مجلس به طور مستقل نشسته است.

سخنرانی های جرج گالوویGeorge Galloway  را در یوتیوب می توانید ببینید.