شهروند ـ آرش عزیزی: زمستان شده است و در اوایل این هفته که شهروند زیر چاپ می‌رفت با یخ‌بندان در سراسر منطقه‌ی تورنتوی بزرگ و سایر نقاط انتاریو روبرو بودیم. از شما چه پنهان که خبرنگار شهروند هم برای سفر از منزلش در جنوبِ شرقی شهر به دفتر نشریه در شمالِ غربی شهر با مشکلات بسیاری همراه بود.

بعضی‌ها البته مشکلاتی بزرگ‌تر داشتند.

تورنتو استار گزارش مفصلی از سه راننده کامیون منتشر کرد که از دوشنبه تا سه‌شنبه زیر برفی که بزرگراه ۴۰۲ را تعطیل کرده بود، مانده بودند و نمی‌توانستند جایی بروند. آن‌ها شب را در ماشین خود گذراندند و انتظار داشتند یک شب دیگر هم آن‌جا باشند که سر و کله‌ی یکی از همسایه‌های مهربان محل با چای و خوراکِ داغ پیدا شد و او آن‌ها را نجات داد. این همسایه در مصاحبه با تورنتو استار می‌گوید: «ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه پیداشان کردم و حالا بین مغازه و کامیون‌هایشان می‌روند و می‌آیند. همه‌مان الان یک خانواده بزرگ و شاد هستیم. دوستان تمام عمر شده‌ایم». این همسایه می‌افزاید: «مدت‌ها است برف اینطوری نداشته‌ایم. معمولا شرق‌تر از ما این‌طوری می‌آید. آدم باید به مردم کمک کند. اگر من هم جلوی خانه‌ی آن‌ها گیر آمده بودم آن‌ها همین کار را می‌کردند».

این سه تن تنها چند راننده از ۳۶۰ راننده‌ای بودند که در این بزرگراه گیر کرده و بیش از ۲۴ ساعت گرفتار بودند.

تا اواخر بعدازظهرِ سه‌شنبه که این مقاله نوشته می‌شود، پلیس استانی انتاریو گزارش کرده که ۲۳۷ نفر از ماشین‌هایشان نجات داده شده‌اند.