شهروند ـ سه معلم کانادایی با نام های آرماند دوکت (Armand Doucet)، ایوان گیروآرد (Yvan Girouard) و مگی مک دونال (Maggie MacDonnell) در سه رشته ی مختلف ادبیات، علوم و ورزش و در میان ۵۰ معلم از سراسر جهان نامزد دریافت “جایزه ی جهانی معلم” (the Global Teacher Prize) شده اند. این جایزه که توسط بنیاد خیریه ی Varkey ایجاد شده است علاوه بر نشان دادن اهمیت معلم ها در سراسر جهان ، به برنده ی این عنوان، مبلغ ۱ میلیون دلار آمریکا اعطا می کند.

نامزدها از میان ۲۰,۰۰۰ شرکت کننده از ۱۷۹ کشور جهان انتخاب می شوند. معیار انتخاب این نامزدها شیوه های ابتکاری تدریس، کمک به ایجاد جامعه ی گسترده تر و  آموزش مهارت های کار و زندگی ارزشمند به دانش آموزان است. ۱۰ نفر از نامزدهای نهایی این جایزه در ماه مارچ ۲۰۱۷ در انجمن آموزش و مهارت جهانی در دوبی حضور بهم خواهند رساند و در همان روز برنده ی نهایی این جایزه اعلام خواهد شد. دوکت معلم ادبیات است و از شیوه های مختلفی برای بهبود آموزش کمک می گیرد. او گاهی برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان مدرسه را تبدیل به فیلم هری پاتر می کند و این احساس را به دانش آموزان می دهد که در هاگوآرتز مشغول به تحصیل هستند.

کلاس های گیروآورد، معلم علوم، به شکل یک موزه است سرشار از تمام نمونه هایی که دانش آموزان نیاز به بحث کردن در مورد آن  و آموزش در آن زمینه  دارند.

و مک دونال فکر می کند که ورزش تنها یک موضوع درسی نیست و می توان از آن برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان استفاده کرد و از این طریق  از بسیاری آسیب های اجتماعی مانند خودکشی در میان آنها جلوگیری کرد.