صدای امریکا: اخبار منتشر شده حاکی از آن است که بهاره هدایت، سخنگوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال حقوق زنان که از هشت روز پیش در بازداشت به‌سر می‌برد، اعتصاب غذا کرده است.

بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، این فعال حقوق زنان که روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ در پی مراجعه به حراست دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی با خشونت بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد، از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است و وضعیت جسمی مناسبی ندارد.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، بهاره هدایت پس از مراجعه به حراست دانشگاه تهران زمانی که قصد خروج از ساختمان حراست را داشته، با چند مامور مرد و یک مامور زن که قصد بازداشت او را داشته‌ اند روبرو می‌شود و زمانی که وی درخواست رویت برگه کتبی بازداشت را کرده است مورد ضرب و شتم قرار گرفت و او را به زور سوار خودرو نیروهای امنیتی کرده و به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند.

بر اساس اطلاعات موجود این فعال حقوق زنان به دلیل برخورد غیرقانونی نیروهای امنیتی از همان زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده که سه روز نخست آن اعتصاب غذای خشک بوده است.

از سوی دیگر اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که ماموران امنیتی پس از بازداشت بهاره هدایت، او را دستبند به دست برای بازرسی و تفتیش به منزل شخصی وی برده و در پی درخواست خانم هدایت برای تهیه برگه صورت‌جلسه بازرسی از منزل ماموارن امنیتی به او فحاشی کرده و در برابر همسایه‌ها، بهاره هدایت را یک زن «بی‌آبرو و مسئله‌دار» معرفی کرده‌اند.

همچنین بنا بر اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، بهاره هدایت سرانجام پس از هشت روز بازداشت، روز یکشنبه ۲۷ بهمن به زندان قرچک ورامین منتقل شده و در حال حاضر در این زندان در بازداشت به‌سر می‌برد.

بهاره هدایت در پی وقایع انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز دستگیر و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و توهین به آیت الله خامنه ای و رئیس جمهوری وقت ایران، به مجازات هفت و نیم سال حبس محکوم شده بود.

در ماه های اخیر فشارهای امنیتی بر فعالان سیاسی، دانشجویان، و روزنامه نگاران در ایران افزایش یافته است.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به نقض آزادی بیان و سرکوب فعالان مدنی متهم کرده و خواستار آزادی روزنامه‌نگارانی شده‌اند که صرفا به دلیل انجام وظیفه و شغل خود زندانی شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز می‌گوید که رژیم ایران در دو سال اخیر هزاران معترض، فعال مدنی، نمایندگان کارگران و سایر اصناف را بازداشت کرده است.