فرودگاه بین‌المللی پیرسون این هفته شاهد واقعه‌ای فاجعه‌بار بود: کودک ۱۵ ماهه ای از بغل مادرش در سالن خروج مسافران پایین افتاد و بعد از ۲۰ متر سقوط  …


شهروند ۱۲۵۷  پنجشنبه  ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹


 

فرودگاه بین‌المللی پیرسون این هفته شاهد واقعه‌ای فاجعه‌بار بود: کودک ۱۵ ماهه ای از بغل مادرش در سالن خروج مسافران پایین افتاد و بعد از ۲۰ متر سقوط و برخورد با زمین در سالن ورود مسافران جان سپرد. والدین جوان این نوزاد، ورونیکا و فلاویو رومانو، همراه با دو پسر ۴ ساله و ۱۵ ماهه خود در برلینگتون زندگی می‌کردند.

این واقعه‌ی غم‌انگیز در ترمینال شماره یک فرودگاه اتفاق افتاده است. یادبودی برای این کودک بیگناه که لوکا نام داشت، درست شده است و گل‌ها و عروسک‌هایی به یاد او در گوشه‌ی فرودگاه قرار گرفته‌اند. مردمی که از این فاجعه باخبر شدند یادداشت‌هایی برای این کودک بیگناه به جا گذاشته‌اند.


 



 

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که مشکل از هیچ یک از تجهیزات فرودگاه نبوده است. برایان پترسون رئیس اتحادیه‌ی امنیت انتاریو، که مسئول کنترل تجهیزات امنیتی استان است،‌ در مصاحبه با سان گفته است: "فرودگاه تمام ویژگی‌های لازم امنیت را دارد". پترسون توضیح داده که حادثه "به خاطر یک لحظه بی‌توجهی… تنها یک ثانیه غفلت صورت گرفته است". مادر این کودک در یک لحظه حواسش به پسر ۴ ساله اش ماسیمو پرت می شود و لوکا از بغل او به بیرون پرت می شود. او اضافه کرده است: "این احتمالا از آن مواقعی است که با شنیدن این خبر امشب کودکان‌تان را محکم بغل می‌کنید".