صدای آمریکا – در پی شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف ایران و مبتلا شدن بیش از ۲۷ هزار ایرانی به این ویروس، اخبار منتشر شده حاکی از ابتلای بیش از ۲۰ فعال رسانه‌ای و جان باختن یکی از روزنامه‌نگاران مبتلا به این ویروس در ایران است.

سازمان حقوق بشری اهواز روز سه‌شنبه ۵ فروردین در گزارشی اعلام کرده است که مهدی بحری،‌ عکاس و خبرنگار آزاد که در اعتراضات آبان ماه گذشته بازداشت و به دلیل ناتوانی خانواده‌ اش در سپردن وثیقه ۶۰۰ میلیوین تومانی در حال حاضر در زندان مرکزی اهواز به‌ سر می‌برد، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

این سازمان ضمن هشدار دادن نسبت به بی‌تفاوتی مسئولان زندان مرکزی اهواز به فراگیر شدن این ویروس و به خطر افتاد جان زندانیان در این زندان، خواستار آزادی فوری تمامی «زندانیان سیاسی و غیرخطرناک» از این زندان شده است.

از سوی دیگر سید مهرداد سیدمهدی،‌ رئیس خبرگزاری صداوسیما، روز دو‌شنبه ۴ فروردین با انتشار متنی در توئیتر خود از مبتلا شدن ‌۱۹ نفر از خبرنگاران این مجموعه به بیماری کرونا خبر داد.

فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران نیز در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌های رسیده به این فدراسیون حاکی از ابتلا و قرنطینه حداقل ۵ روزنامه‌نگار ایرانی در نقاط مختلف به این ویروس است.

همچنین روز دوشنبه ۴ فروردین‌ماه اخبار منتشر شده حاکی از جانباختن عبدالله‌ زاویه،‌ سردبیر شیفت بامدادی خبرگزاری فارس، بر اثر بیماری کرونا است.

مقامات جمهوری اسلامی تا روز چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹، مرگ ۲۰۷۷ نفر را به طور رسمی اعلام کردند. تعداد کل مبتلایان هم به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسید. این آمار در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است آمار اعلام شده مقامات ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.