صدای امریکا: حساب توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا با انتشار تصویری از دستگاهی که سپاه ادعا کرده «کرونا را در لحظه شناسایی می کند»، نوشت که «آیا امکان این هست که شما یک دستگاه جن‌یاب بعد از این بسازید؟»

این حساب فارسی وزارت خارجه آمریکا نوشت:«سردار سلامی می گوید که این دستگاه جدید و با شکوه سپاه می تواند هر چیز آلوده به ویروس را تا شعاع صدمتری شناسایی کند. عجیب است که این دستگاه همیشه در هنگام نزدیک شدن به پرسنل سپاه بوق می زند.»

در ادامه آمده است: «آیا امکان این هست که شما یک دستگاه جن یاب بعداز این بسازید؟» همچنین از هشتگ‌های سال «جهش تولید» و«۴۱ سال ناکامی» به نام‌گذاری امسال توسط خامنه‌ای و گذشت ۴۱سال از عمر حکومت جمهوری اسلامی و ناکامی آن اشاره شده است.

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، روز چهارشنبه از دستگاهی رونمایی کرد و مدعی شد که هر ویروسی را از ۱۰۰متری شناسایی می کند. این در حالی بود که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که این دستگاه رونمایی شده توسط سپاه تاییدیه وزارت بهداشت را ندارد.

در حالی که در ایران براساس آمار رسمی که در صحت آن نیز تردید وجود دارد، تاکنون بیش از ۷۶هزار نفر مبتلا به کرونا و بیش از ۴هزار و ۷۰۰نفر جان باخته‌اند، مقامات جمهوری اسلامی به جای شفاف سازی و استفاده از روش‌های استاندارد و کاربردی همچون سایر کشورها به اقدامات غیراستاندارد و به دور از علم پزشکی ادامه می دهند.

در این مدت نیز حضور بسیجیان و برخی آخوندها در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها با ادعای «درمان کرونا» خبرساز شده بود. از جمله حضور دو آخوند در بیمارستانی در ایران که بدون ماسک و تجهیزات در بخش نگهداری بیماران مبتلا به کرونا حاضر شدند و یکی از آنها مایعی را برای درمان دورِ بینی بیماران می مالید و آن را «عطر پیغمبر» می‌نامید.

همچنین علاوه بر حضور مدعیان طب اسلامی در بیمارستان‌ها، حضور تعدادی از آخوندها و مداحان در مراکز پزشکی و درمانی و نوحه خوانی و روضه خوانی آنها در بخش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایران، که با حمایت نهادهای حکومتی صورت گرفت، انتقادات بسیاری در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

از سوی دیگر نگرانی از پنهانکاری مقامات ایران در اعلام آمار واقعی کرونا همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در ایران ۸ تا ۱۰ برابر آمار رسمی و شمار جان باختگان نزدیک به دو برابر تعداد اعلام شده است.

در این بین، افکار عمومی در ایران و جهان نسبت به مخفی‌کاری مقامات جمهوری اسلامی در قبال شیوع ویروس کرونا نگران است. نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه ۱۵ اسفند مسئولان جمهوری اسلامی را متهم کرد که درباره گستردگی ویروس کرونا در کشور به مردم ایران دروغ گفته است. برایان هوک به خبرنگاران گفت: «رژیم ابتدا به مردم گفت که جایی برای نگرانی از شیوع این ویروس نیست. اما در همان حال، ویروس در حال پخش شدن در سرتاسر ایران بود.»