«مصطفی الکاظمی»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی عراق، شامگاه چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، با رای اکثریت پارلمان این کشور به عنوان نخست وزیر رای اعتماد گرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، رای اعتماد به «مصطفی الکاظمی» در حالی است که عراق با کاهش قیمت نفت و همه گیری ویروس کرونا با بحران شدید اقتصادی روبرو شده است.

همچنین در این جلسه، ۱۵ وزیر پیشنهادی از سوی مصطفی الکاظمی رای اعتماد گرفتند و ۵ وزیر پیشنهادی نیز رای نیاوردند. در نهایت الکاظمی به شکل رسمی به عنوان ششمین نخست وزیر عراق از سال ۲۰۰۳ تا کنون معرفی شد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک به مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق از تشکیل دولت جدید استقبال کرد و افزود: ایالات متحده مشتاق است، به این دولت کمک کند تا به موفقیت برسد.

همچنین وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر جدید عراق اعلام کرد که ایالات متحده «در حمایت از دولت جدید» معافیت ۱۲۰ روزه واردات برق عراق از ایران را پیش خواهد برد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است که مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با مصطفی الکاظمی، ضمن استقبال از دولت جدید این کشور، بر لزوم انجام اصلاحات، مبارزه با فساد و مسئله همه‌گیری کووید-۱۹ تاکید کرده است.

صدای امریکا