رئیس ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا به گزارش‌های اخیر درباره اقدامات ایران در ارتباط با ونزوئلا واکنش نشان داده و هدف از آن را تلاش ایران برای مقابله با منافع آمریکا دانسته است.

آدمیرال کرگ فالِر، فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا

حساب توئیتر ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه در یک توئیت به نقل از آدمیرال فالر، رئیس این ستاد، نوشت: «باید از خودتان بپرسید که ایران در ونزوئلا، که ما این اواخر در آن نشانه‌هایی از حمایت قوای نظامی و حکومت ایران را می‌بینیم، چه منافعی دارد»

وی افزوده است: «این [اقدام ایران] برای در اختیار گرفتن برتری مکانی در همسایگی ما به عنوان راهی برای مقابله با منافع ایالات متحده است»

پیشتر گزارش شد پنج نفتکش ایرانی حامل محموله‌ای از بنزین و فرآورده‌های مشابه به ارزش دست‌کم ۴۵.۵ میلیون دلار در راه ونزوئلا هستند. این بخشی از یک توافق گسترده میان ایران و ونزوئلا است که در اوج تنش ها میان تهران و واشنگتن رخ می‌دهد.

آمریکا و بیش از پنجاه کشور دیگر خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور آمریکای لاتین، را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند و حکومت نیکلاس مادورو را «غاصب قدرت» و «نامشروع» می‌دانند.

صدای امریکا