خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که انوشه آشوری، زندانی دوتابعیتی بریتانیایی ایرانی، با فرستادن پیامی صوتی از داخل زندان اوین به بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، از او درخواست کمک کرده است.

چپ: انوشه آشوری

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شهروند بریتانیایی – ایرانی در این پیام تلفنی که توسط همسرش در لندن ضبط شده و در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، به بوریس جانسون گفت که «ما با استیصال روبرو شده و به کمک شما احتیاج داریم.»

انوشه آشوری یک مهندس عمران است که حدود سه سال پیش برای دیدار با مادرش به ایران رفت و بازداشت شد. او به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به ۱۲ سال زندان و پرداخت ۳۳ هزار یورو محکوم شده است. همسر انوشه آشوری پیشتر اتهامات نسبت داده شده به همسرش را ساختگی خوانده بود.

انوشه آشوری پیش از این نیز در فروردین امسال و همزمان با روز تولد ۶۶ سالگی‌اش و با ارسال پیامی صوتی از زندان اوین، خواستار آزادی خود شد. 

جمهوری اسلامی با شروع گسترش ویروس کرونا، شماری از شهروندان دوتابعیتی مانند نازنین زاغری رتکلیف را از زندان به مرخصی فرستاده ولی بقیه مانند انوشه آشوری و سیامک نمازی هنوز زندانی هستند. 

تحلیلگران غربی می‌گویند جمهوری اسلامی از افراد دو تابعیتی به عنوان گروگان استفاده می‌کند تا از دولت‌های غربی پول و امتیاز بگیرد.

صدای امریکا