نرگس محمدی از قرنطینه شدن خود و ۱۱ زندانی دیگر به خاطر نمایان شدن علائم کرونا در آنها خبر داده است. 

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران، در نامه‌ای از داخل زندان زنجان نوشت که ۱۸ نفر از زندانیان زن در تاریخ ۲۱ تیر ماه در زندان زنجان از دیگر زندانیان تفکیک شده‌اند. از این تعداد، ۶ نفر که علائم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ۱۲ نفر دیگر، از جمله خودش که از ۱۱ روز پیش علائم کرونا داشته‌اند، در داخل بند قرنطینه شده‌اند.

خانم محمدی در این نامه، که در رسانه‌های اجتماعی منتشر و توسط همسر این زندانی سیاسی نیز بازنشر شده است، می‌نویسد که هفته گذشته در پی وخامت حال این زندانیان و پیگیری خانواده‌هایشان تست کرونا از او و این چند زندانی گرفته شده است، اما پاسخ این تست‌ها به آن‌ها اعلام نشده است. 

در ادامه این نامه آمده است که «امروز به ناگهان تعدادی به داخل بند آمده و بند را تفکیک کردند. یکی از همبندی‌ها که پنجشنبه با وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد با تشخیص قطعی کرونا امروز صبح با وثیقه آزاد شد.«

همچنین به گفته نرگس محمدی، از حدود یک ماه پیش حدودا ۳۰ نفر به زندان زنجان وارد شده‌اند که برخی از آن‌ها دارای علائم کرونا هستند.

او همچنین علائم کرونا در خود و ۱۱ زندانی زن دیگر را خستگی مفرط ودرد ناحیه شکم ،اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب عنوان، و تاکید کرده که «عدم امکانات پزشکی، عدم فضای مناسب برای قرنطینه برای ورودی های جدید، و عدم کنترل سلامتی آنها موجب شیوع ویروس کرونا» در این زندان شده است.

این زندانی حقوق بشری در ایران همچنین از وزیر بهداشت جمهوری اسلامی خواسته است که نماینده‌ای را برای رسیدگی به وضعیت زندان زنان در زنجان اعزام کند.

نرگس محمدی در ادامه این نامه از «شکایت قانونی خود» در رابطه با اعمال شرایط سخت و طاقت‌فرسای زندان زنجان در ۶ ماه گذشته وعدم رسیدگی پزشکی خبر داده و نوشته که در «این مدت بنا به دستور وزارت اطلاعات و قوه قضاییه حتی از خرید گوشت با هزینه خودم مخالفت شده است. از ارائه کتاب، تلفن به فرزندانم در خارج از کشور ممانعت شده است.»

این فعال حقوق بشری همچنین اعلام کرد که نزدیک به یکسال است صدای فرزندانش را نشنیده و در حال حاضر نیز با ابتلا به کرونا بدون دارو وخدمات پزشکی به سر می برد.

پیش از این نیز نرگس محمدی، در نامه‌ای از ممنوعیت «حتی دادن کتاب» به او در زندان خبر داده بود.

نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و فعال مدنی زندانی که چندی پیش از زندان اوین همراه با ضرب و شتم به زندان زنجان منتقل شد، در دو پرونده جداگانه با موارد اتهاماتی جدیدی روبرو شده است.

پیش از این نرگس محمدی  که از اواسط اردیبهشت ماه سال ۹۴ در زندان به سر می‌برد پس از تحصن به همراه ۷ زندانی زن دیگر در اعتراض به کشتار آبان ماه، با خشونت از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد.

در این راستا عفو بین الملل نیز همزمان با آغاز ششمین سال حبس این فعال حقوق بشر خواستار آزادی بی درنگ و بدون قید و شرط او شده است.

صدای امریکا