برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، که در خاورمیانه به سر می‌برد می‌گوید که هیچکس از عدم تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی دفاع نمی‌کند. 

آقای هوک روز دوشنبه ۶ مرداد در یک کنفرانس خبری مجازی گفت:‌ «همان‌طور که پیشتر در سخنان خود گفتم، هنوز نشنیده‌ام که کسی بگوید منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران، برای خاورمیانه خوب است. هیچ‌کس چنین بحثی را مطرح نمی‌کند.»

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران افزود: «در واقع در سرتاسر جهان هیچ‌کس نمی‌خواهد رژیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. هیچ‌کس نمی‌خواهد ایران همواره در جنگ با همسایگانش باشد. ایران دوست دارد هم نقش آتش‌افروز و هم نقش آتش‌نشان را بازی کند. ظریف آتش‌نشان است و سعی می‌کند نقش چهره‌ای به ظاهر دلپذیر و وست‌فالیایی [صلح‌دوست] … را ایفا کند. ظریف به منزله رئیس بخش روابط سرمایه‌گذاران یک شرکت است.»

تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در اکتبر به سر می‌رسد. ایالات متحده آمریکا خواستار تمدید این تحریم است. 

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، روز دوشنبه در کویت با شیخ احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه آن کشور، دیدار کرد.

برایان هوک پیشتر با هدف ایجاد اتحاد برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و بحث اختلاف‌ها میان قطر و دیگر کشورهای عربی مذاکراتی را دنبال کرده است.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا پیشتر تاکید کرد: «اگر شورای امنیت نتواند تا قبل از ۱۸ اکتبر تحریم تسلیحاتی را تمدید کند،‌ ایران قادر خواهد بود آزادانه به خرید و فروش این جنگ‌افزارها بپردازد.» وی افزود که در آن صورت «درگیری‌ها در مکان‌هایی مانند سوریه و یمن قطعا تشدید خواهد شد.»

آقای هوک در جریان سفر خود به قطر همچنین گفته بود اختلاف میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر بیش از حد به طول انجامیده است، از آنها خواست که روابط خود را دوباره، بر پایه وحدت و اعتماد، برقرار کنند.

صدای امریکا