شهروند- روز سه شنبه، سوم آوریل ۲۰۱۸، جان توری شهردار تورنتو ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی از شروع مرحله ی اول برنامه ی Fair Fare Pass پرده برداری کرد. بر اساس این برنامه ی جدید که در سه مرحله انجام می شود، افراد کم درآمد در تورنتو می توانند از تخفیف های ویژه ی حمل و نقل عمومی TTC استفاده کنند.

در مرحله ی اول این برنامه، افرادی که از کمک های مالی دولتی نظیر Ontario Works و Ontario Disability Support Program استفاده می کنند واجد شرایط هستند که در هنگام خرید بلیت یک طرفه ۱ دلار و کارت های ماهیانه ۳۰.۷۵ دلار تخفیف بگیرند.

این تخفیف ها به طور اتوماتیک و از طریق بخش خدمات شهری و اشتغال شهرداری بر روی کارت های Presto  این افراد اعمال می شود. پیش بینی می شود که حدود ۳۶۰۰۰ شهروند تورنتو از این تخفیف ها بهره مند شوند.

مرحله ی دوم این برنامه که از سال ۲۰۱۹ شروع می شود خانواده های کم درآمدی را که از سوبسید کمک هزینه ی کودکان استفاده می کنند تحت پوشش قرار داده و در نهایت در مرحله سوم، سال ۲۰۲۰، تمامی ساکنان تورنتو که درآمد آنها در بازه ی کمتر از “کم درآمد” به علاوه ۱۵ درصد باشد می توانند از این خدمات استفاده کنند. اگر این برنامه به طور کامل اجرا شود تا سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۹۳۰۰۰ تحت پوشش خواهند بود و این برنامه برای شهرداری حدود ۴۸ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.