جعفر عظیم زاده، فعال کارگری که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، طی روزهای گذشته توسط دو زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

اکرم رحیم‌پور، همسر آقای عظیم زاده، با انتشار این خبر در اینستاگرام خود نوشت که این فعال کارگری روز یکشنبه ۵ مرداد دو بار توسط دو زندانی هدف حمله سازمان یافته قرار گرفته است. به گفته او آقای عظیم زاده روز یکشنبه توسط یک زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر که هیچ گونه سابقه درگیری با او نداشته است مورد ضرب و جرح قرار گرفته و بعدازظهر همان روز نیز در حالی که این فعال کارگری در حیاط زندان مشغول ورزش کردن بوده، توسط زندانی دیگری که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد، مورد حمله قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که یک منبع مطلع، که به دلیل مسائل امنیتی نخواست نامش فاش بشود، در گفتگو با صدای آمریکا این خبر را تایید کرده است.

خانم رحیم‌پور با اشاره به این‌که مسئولان زندان پس از وقوع این حادثه هیچگونه رسیدگی لازم جهت ممانعت از تکرار درگیری را انجام نداده‌اند، در اینستاگرام خود نوشته است: «عدم تفکیک جرائم زندانیان، جان زندانیان سیاسی را به خطر انداخته است و هیچ مسئولی نیست که به این وضعیت رسیدگی کند و جان عزیزانمان در زندان به شدت در خطر است.»

اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز در پی این حادثه در کانال تلگرامی خود ضمن محکوم کردن این حمله سازمان‌یافته به جعفر عظیم‌زاده اعلام کرده است که مسئولیت حفظ جان و سلامتی این فعال کارگری و دیگر زندانیان سیاسی متوجه مسئولین قوه‌قضائیه است و باید آقای عظیم‌زاده فوراً و بدون قید و شرط آزاد شود.

جعفر عظیم زاده،‌ دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، تیرماه سال ۱۳۹۵ در پی اعتصاب غذا با وعده مقام‌های قضایی برای اعاده دادرسی و اعطای مرخصی قابل تمدید به صورت موقت از زندان آزاد شده بود. اما او بار دیگر در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در منطقه پردیس کرج بازداشت و برای تحمل حکم ۶ سال زندان صادره علیه او به زندان اوین منتقل شد. این حکم پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به خاطر اتهاماتی مانند «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» علیه او صادر شده بود. آقای عظیم‌زاده در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند.

همسر جعفر عظیم‌زاده اواخر خرداد ماه اعلام کرده بود که این فعال کارگری بار دیگر توسط دادگاه انقلاب به ۱۳ ماه زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت رسانه‌ای در داخل زندان» محکوم شده است و این حکم روز یکشنبه ۱۸ خرداد از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به این فعال کارگری ابلاغ شده است.

وزارت خارجه آمریکا بارها و در موارد مختلف برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

صدای امریکا