آمار رسمی روزانه کرونا در ایران حاکی از جان باختن ۲۱۲ بیمار دیگر و ابتلای  دو هزارو ۷۵۱ نفر است. آماری که نتوانست برگزاری کنکور را در سایه نگرانی ها به تعویق بیاندازد.

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه گفت که مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده و مجموع شمار مبتلایان ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر است.  

اعلام این آمار توسط جمهوری اسلامی همچون آمارهای چین و روسیه به شدت مورد تردید است و سازمان بهداشت جهانی و حتی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند که آمار واقعی ابتلا و مرگ چند برابر آمار رسمی در ایران است.

بنابر این گزارش استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

کنکور در میان تمام نگرانی ها برگزار می شود

اما درحالی که روند افزایشی شیوع کرونا در ایران ادامه دارد پس از روزها بلاتلکیفی درباره برگزار شدن یا نشدن کنکور سراسری، در نهایت وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موعد مقرر برگزار می‌شود موضوعی که بسیاری از کاربران آن را نشانه پیروز شدن مافیای کنکور مقابل کرونا توصیف کردند.

رادیو امریکا