مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که غروب سه شنبه به وقت واشنگتن منتشر کرد،‌ گفت که ایالات متحده پیشنهاد کمک به مردم لبنان را داده است.

آقای پمپئو در این بیانیه گفت: «من با همه کسانی که تحت تاثیر این انفجار بزرگ در بخشی از بیروت قرار گرفته اند، ابراز همدردی می‌کنم. ما وضعیت را زیر نظر داریم و آماده کمک به مردم لبنان برای خروج از این فاجعه وحشتناک هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به بررسی علت این حادثه توسط دولت لبنان، گفت: «منتظر نتایج این تلاش‌ها خواهیم ماند.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری‌آمریکا در نخستین واکنش به انفجار روز سه‌شنبه در شهر بیروت، ضمن ابراز همدردی، گفت ایالات متحده آماده هرگونه کمک به لبنان است. 

اسرائیل نیز پیشنهاد کمک به لبنان را بعد از این انفجار داده است. وزارت خارجه اسرائیل در اورشلیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: با دستور گبی اشکنازی وزیر خارجه و بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل، این کشور از طریق کانال‌های جهانی و امنیتی پیشنهاد کمک انسان‌دوستانه به دولت لبنان داده است.

همچنین دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد با تائید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای کمک‌های انسان‌دوستانه و پزشکی، رئیس شورای امنیت ملی با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای صلح خاورمیانه صحبت کرد تا مشخص شود اسرائیل چطور می‌تواند کمک‌های بیشتر را به لبنان ارائه دهد.

وقوع یک انفجار شدید روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد بیروت پایتخت لبنان را به لرزه درآورد. تصاویر این انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بعد از دود یک آتش‌سوزی بزرگ، ناگهان یک انفجار بزرگ روی می‌دهد که موج انفجار آن تا چند کیلومتر ادامه می یابد. 

 خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که تا بامداد چهارشنبه ۱۵ مرداد، ۷۰ نفر دست‌کم جان خود را از دست داده‌اند و حدود سه هزار نفر مجروح شده‌اند. 

صدای امریکا