با گذشت تنها چند روز از به نتیجه رسیدن توافق تاریخی میان اسرائیل و امارات متحده عربی مبنی بر عادی‌سازی روابط میان دو کشور، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده است که گبی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، و یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، روز دوشبه ۲۷ مرداد تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند. 

گبی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل

به گزارش تایمز اسرائیل، وزارت خارجه هر دو کشور اسرائیل و عمان خبر این گفت‌وگوی تلفنی را تایید کرده‌اند. بنا بر این گزارش دو طرف در مورد توافق عادی‌‌سازی روابط اسرائیل و امارات و چشم‌آنداز صلحی گسترده‌تر میان اسرائیل و اعراب گفت‌و‌گو کرده‌اند. این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که عمان نیز به زودی همانند امارات متحده عربی اقدام به عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل خواهد کرد، افزایش یافته است.     

به دنبال توافق تاریخی هفته گذشته میان اسرائیل و امارات متحده عربی که با تلاش ایالات متحده تحت رهبری پرزیدنت ترامپ حاصل شد، اکنون امارات اولین کشور عربی حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی است که با اسرائیل روابط فعال دیپلماتیک برقرار می‌کند.

این در حالی است که پرزیدنت ترامپ صبح روز دوشنبه ۲۷ مرداد با اشاره به توافق تاریخی عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی گفت که امارات پیشگام بود و آنها نخستین توافق را امضا کرد و پس از آن تقریبا همه کشورهای دیگر منطقه مشتاقانه تماس می‌گیرند و می‌گویند که آنها هم می‌خواهند توافق‌های مشابهی را امضا کنند. 

صدای امریکا