دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با اشاره به دستاوردهای دولت ایالات متحده در خاورمیانه و توافق صلح میان اسرائیل و امارات متحده عربی تاکید کرد که تغییر جریان در منطقه پس از نابودی داعش و حذف سلیمانی و البغدادی آغاز شد.

پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه ۲۷ مرداد و در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت:‌ »ما توافق اسف‌باری که بایدن و اوباما با ایران امضا کرده بودند را پایان دادیم. در آن توافق ۱۵۰ میلیارد دلار، شامل ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد، به آن‌ها دادند که این بدترین معامله بود و من باید از آن بیرون می‌آمدم.»

رئیس جمهوری ایالات متحده افزود: «ما سلیمانی و البغدادی را حذف کردیم و بعد از آن جریان عوض شد. … حالا شما شاهد صلح واقعی در خاورمیانه خواهید بود.»

پرزیدنت ترامپ همچنین با اشاره به توافق تاریخی عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی گفت که امارات پیشگام بود و آنها نخستین توافق را امضا کردند و پس از آن تقریبا همه کشورهای دیگر منطقه مشتاقانه تماس می‌گیرند و می‌گویند که آنها هم می‌خواهند توافق‌های مشابهی را امضا کنند. 

هفته پیش پرزیدنت ترامپ اعلام کرد در پی رایزنی‌ها، اسرائیل و امارات متحده عربی توافق کردند روابط رسمی دوجانبه را آغاز کنند. 

پرزیدنت ترامپ هفته گذشته در زمان اعلام خبر این توافق، آن رویداد را «لحظه‌ای به واقع تاریخی» خواند و گفت: ‌«اکنون که یخ [رابطه] شکسته شده است من انتظار دارم که کشورهای عرب و مسلمان بیشتری راه امارات متحده عربی را دنبال کنند.»

صدای امریکا