دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در یک سخنرانی در جمع حامیان خود در ایالت پنسیلوانیا بار دیگر به خروج از توافق هسته‌ای با ایران و کشتن قاسم سلیمانی اشاره کرد.

پرزیدنت ترامپ سه‌شنبه شب ۲۲ مهر در جانزتاون، پنسیلوانیا گفت:‌ ما تروریست شماره یک جهان و عامل کشتار شمار زیادی از نیروهای آمریکایی و خیلی از مردم در سرتاسر جهان را از بین بردیم. قاسم سلیمانی دیگر وجود ندارد. از توافق فاجعه‌بار دولت قبلی و توافق هسته‌ای با ایران بیرون آمدم. بدترین معامله‌ای بود که تاکنون دیده‌ام. جان کری که به واقع بی‌کفایت بود و نمی‌دانست چه کار دارد می‌کند. او به آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار داد که ۱.۸ میلیارد دلار به شکل پول نقد بود و در مقابل هیچ‌چیز نگرفت.

پرزیدنت ترامپ دوشنبه شب نیز در نخستین حضور در جمع حامیان خود بعد از بهبود از کرونا، در سخنرانی خود در فلوریدا به ایران اشاره کرد و گفت:‌ از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار دولت گذشته با ایران که به واقع اسف‌بار بود بیرون آمدم و به احتمال زیاد اولین تماسی که بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دریافت کنم، از ایران است که برای رسیدن به توافق سر از پا نمی‌شناسند چرا که رشد ناخالص ملی آن‌ها ۲۸ درصد پایین آمده است و هیچ‌کس تاکنون چنین چیزی ندیده است.

پرزیدنت ترامپ در ادامه گفت: اولین تماسی که با من گرفته خواهد شد، از آن‌ها [از سوی ایران] خواهد بود. آن‌ها نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند.

صدای امریکا