آرش عزیزی ـ حمله‌ ی کوسه به زنی کانادایی در ساحلی در کنکونِ مکزیک به مصدومیت‌ های جدی برای او انجامیده است. به گزارش تورنتو استار، این کوسه یک پا و دست او را در مقابل چشمان وحشت‌زده ‌ی توریست ‌ها و ده ‌ها نفری که کنار او شنا می ‌کردند از جا کنده است.

نام این زن نگون‌ بخت، نیکول راس است و ۳۸ سال دارد. وزارت امور خارجه گفته به دلیل نگرانی در مورد حریم خصوصی او نام شهر زندگی‌ اش را برملا نمی ‌کند.

مدیر پزشکی بیمارستان کنکون، دکتر ایتالو سامپابلو، گفته دست راس قطع نشده است، اما «میزان زیادی خون» از دست داده و ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و اعصاب پا و دستش دچار آسیب جدی شده است. جراحان به سرعت وارد عمل شدند و پزشکان می‌گویند خانم راس زنده خواهد ماند.

یکی از شاهدین، انجلا نیکول نلمز، به خبرنگارِ استار گفته هنگام بازی والیبال ساحلی بوده که حمله را دیده و به سوی ساحل دویده. او تعریف کرده که خانم راس طوری دریده شده که گوشتش معلوم بوده و سعی می‌ کرده کوسه را با دست کنار بزند.

کلی رووات، ۴۴ ساله از مانکتونِ نیوبرانزویک، به خبرنگاران گفته چهار نجات غریق به سرعت به دنبال کوسه رفتند. به گفته‌ ی او این کوسه‌ی «عظیم» نزدیک دو متر طول و یک متر پنها داشته است. علیرغم این تلاش ‌ها کوسه دوباره به آب ‌های آزاد فرار کرده.

این حمله درست بیرون هتلی به نام «گران کاریبه رییل ریزورت» صورت گرفته. گفته می شود راس به هتلِ بغل دستی «کنکون کاریبه پارک رویال گرند» منتقل شده.

به گفته‌ی خانم رووات او که تعطیلاتی یک هفته‌ ای را با دختر ۱۵ ساله‌ اش، بروکلین، می‌ گذراند، چند لحظه پیش از حمله در آب بوده است. او و بقیه سوتِ غریق نجات را شنیده و گریخته ‌اند اما خانم راس جا مانده.

طبق بعضی پچ پچ ‌ها این کوسه‌ی بزرگ، که بعضی می ‌گویند حضورش در آبی به آن کم ‌عمقی عجیب است، برای وضع حمل به نزدیکی ساحل آمده بوده و خانم راس زیادی به او نزدیک شده.

تمامِ روز سه‌ شنبه (هنگام نوشته شدن این مقاله)‌شنا در آن منطقه ممنوع بوده است.

طبق گزارش‌ها حملات کوسه در سواحل مکزیک نادر است گرچه پس از حمله‌ ی کوسه ‌ها در سال ۲۰۰۸ نیز دو نفر جان سپردند.