آرش عزیزی ـ اعضای شورای شهر تورنتو رای به توقف حقوق خود در سال ۲۰۱۱ دادند. به گزارش تورنتو استار،  که در آخرین ساعات زیر چاپ رفتن شهروند به دست ما رسید، اعضای شورا با رای ۳۹ به ۳ افزایش ۶/۲ درصدی که دستمزدشان را به سالیانه ۱۰۲۲۰۹ دلار می‌رساند رد کردند. در نتیجه آن ‌ها همچنان دستمزد سال ۲۰۱۰ یعنی ۹۹۶۱۹ دلار را دریافت خواهند کرد.

دستمزد شهردار نیز همچنان ۱۶۷۷۷۰ دلار باقی خواهد ماند.

جو میهویچ

این تصمیم همگام با وعده‌ های راب فورد، شهردار تورنتو، است که با وعده ‌ی صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها در انتخابات سال گذشته پیروز شد. پیش ‌بینی می ‌شود که اعضای شورای شهر از این تصمیم در مذاکرات خود با کارگران اتحادیه ‌ای شهرداری استفاده خواهند کرد. داگ فورد، برادر شهردار و مشاور نزدیک او، گفت:”ما باید با نمونه رهبری کنیم. نمی ‌توانیم به خودمان افزایش حقوق بدهیم و حقوق بقیه را کاهش دهیم”.

داگ گفت تنها غافلگیری او این بوده که چرا دو ساعت بحث کرده ‌اند تا به این نتیجه برسند.

اما یکی از سه عضو شورای شهر که به این افزایش رای مثبت داد در مصاحبه با استار از تصمیم خود دفاع کرده. جو میهویچ گفته:”ما ساعات بی ‌پایانی در خدمت به جامعه ‌مان کار می‌کنم. به نظرم ما به عنوان اعضای شورای شهر باید به پا خیزیم و بگوییم:”ما شایسته‌ ی دستمزد منصفانه برای کاری که می‌ کنیم، هستیم”. میهویچ گفت همه از این رو رای منفی داده ‌اند که می‌ ترسند با شهردار در بیافتند و یا در انتخابات بعدی شکست بخورند.

پیشنهاد میهویچ که حدود ۱۱۸ هزار دلاری که پس از این تصمیم ذخیره می‌ شود به برنامه‌ های تغذیه ‌ی دانش ‌آموزان اختصاص داده شود برای بررسی به کمیته‌ ی بودجه فرستاده شد.