به نوشته ی روزنامه داگنس نی هتر چاپ سوئد،  به کمک تکنیک بسیار پیشرفته و پیچیده ای که شرکت نوکیا به رژیم حاکم بر ایران فروخته …


شهروند ۱۲۳۶  پنجشنبه ۲ جولای  ۲۰۰۹


 


 


 

به نوشته ی روزنامه داگنس نی هتر چاپ سوئد،  به کمک تکنیک بسیار پیشرفته و پیچیده ای که شرکت نوکیا به رژیم حاکم بر ایران فروخته،  رژیم آیت الله ها کنترل کامل و دقیقی خواهند داشت بر تلفن،  تلفن همراه، و اینترنت.

اما رئیس شرکت نوکیا / زیمینس  که یک شرکت فنلاندی – آلمانی ست سوگند میخورد که قصد نداشته درمورد سانسور و جاسوسی در میان مردم به رژیم ایران یاری رساند، اما این شرکت در حدود شش ماه پیش یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین سیستم های کنترل تلفن و اینترنت در دنیا را به دولت ایران فروخته است.

به نوشته این روزنامه در جریان انتخابات ۱۲ جون دولت ایران این سیستم را با تمام قدرت بکار انداخته و توانسته تمامی تماس های تلفنی … اس ام اس… ایمیل و اینترنتی مخالفان خود را گوش کرده و کنترل کند.

روزنامه ی داگنس نی هتر می نویسد: تاکنون کشورهای دیگر دنیا فقط حدس می زدند که رژیم حاکم بر ایران قادر است تلفن ها و ایمیل های مردم را کنترل کند،  اما اکنون دیگر برای همگان به وضوح روشن شده که رژیم جمهوری اسلامی با استفاده از تکنیک خریداری شده از شرکت نوکیا می تواند به همه ی مکالمات تلفنی گوش کرده و ایمیل های مردم را کنترل کند.

به گفته ی رادیو بی. بی. سی. سیستم جدید خریداری شده از شرکت نوکیا به دولت ایران این امکان را داده است که تمامی ارتباطات تلفنی و الکترونیکی مانند موبایل…. اس ام اس… چت کردن … ایمیل.. و تمامی سیستم های موجود اینترنتی را تحت نظارت و کنترل خود درآورد.

رژیم حاکم بر ایران با استفاده از سیستم خریداری شده ی جدید،  قادر است مطالب درون پیغام های اینترنتی و الکترونیکی،  مانند  اس ام اس،  و ایمیل را تغییر داده و به اینصورت مخالفان را از کسب اطلاعات درست مانع شود. مثلا می توانند متن اس ام اس که به دست شما میرسد را تغییر دهند تا شما را گمراه کنند.

به گفته مدیر شرکت نوکیا/زیمنس.. این سیستم در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ به رژیم ایران فروخته شده و از آن زمان تا قبل از انتخابات عوامل رژیم آزمایشات و تمرینات زیادی بر روی سیستم انجام داده و قبل از آغاز انتخابات سیستم جدید را به راه انداخته اند.

متخصصان اینترنت در گزارش خود درمورد رژیم ایران گفته اند که این رژیم سرمایه گذاری عظیمی درمورد تکنولوژی کنترل اینترنتی کرده تا بتواند حتی مردم عادی را که به اینترنت دسترسی دارند کنترل کند.

بخشی از این گزارش به عنوان مثال نشان داده است فعالان حقوق زن که دستگیر شده اند در بازجویی ها متوجه شدند که مقامات دولتی کپی ایمیل ها و حتی اس ام اس های آنان را نیز به عنوان بخشی از پرونده ارائه داده اند.

به گفته ی این متخصصان از قرار معلوم دولت ایران بسیار مایل است که تمامی ارتباطات مردم عادی را تحت کنترل داشته باشد و به همین دلیل سرمایه گذاری کلانی در این مورد انجام داده است.

این نوع کنترل،  یکی از کنترلهای بسیار شدیدی است که فقط در ایران و کشور چین انجام می شود.

لینک مستقیم این صفحه در سایت روزنامه داگنس نی هتر:


 

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nokia-hjalper-iran-att-tjuvavlyssna-oppositionen-1.896330