مایکل ایگناتیف،‌ رهبر حزب لیبرال، با حضور  در مراسم سوگواری با شمع  پنج‌شنبه شب در ونکوور، مردم کانادا را به خاطر معطوف کردن توجهات به  مبارزات  …


شهروند ۱۲۳۶  پنجشنبه ۲ جولای  ۲۰۰۹


 


 


مایکل ایگناتیف،‌ رهبر حزب لیبرال، با حضور  در مراسم سوگواری با شمع  پنج‌شنبه شب در ونکوور، مردم کانادا را به خاطر معطوف کردن توجهات به  مبارزات برای  آزادی دموکراسی در ایران تمجید و تحسین نمود.

وی گفت: "آنها بر این باور بودند که میتوانند حقوق دمکراتیک را پایمال کرده، هرگونه سرکوب و ضرب و شتم را به مردم ایران روا بدارند؛ با این تصور که بقیه دنیا اهمیتی نخواهد داد، و جهانیان مشاهده نخواهند کرد!" آقای ایگناتیف ادامه داد " اما رژیم ایران انتظار چنین واکنشی از سوی شما نداشت."

"من افتخار میکنم به آن دسته از مردم کانادا که میدانند که باید از حقوق کسانی که نمیتوانند بایستند دفاع کنند؛ که باید صدای مردمی باشند که نمی‌‌توانند سخن بگویند ."

سخنرانی آقای ایگناتیف خطاب به سه‌ هزار نفر جمعیتی بود که در شب گذشته در پله‌های گالری هنری ونکوور در مراسم سوگواری با شمع که یکی از چندین مراسم برنامه‌ریزی شده با هدف اطلاع رسانی نسبت به خشونت‌ها در ایران و نیاز به رفورم دموکراتیک میباشد برگزار شد.

از زمان انتخابات جنجال برانگیز ۱۲ جون در ایران، تعدادی از خبرنگاران ایرانی دستگیر شده‌‌اند همچنین خبرنگار کانادایی، مازیار بهاری نیز یکشنبه گذشته توسط مقامات ایرانی بازداشت شده که از آن تاریخ تا به حال خبری از ایشان دریافت نشده است. دستور خروج از کشور به تعداد زیادی از رسانه‌های دیگر خارجی نیز ارسال گردیده است.

پیش از این، آقای ایگناتیف، در مورد رژیم ایران و مسئولیت کانادا در قبال مردم ایران سخن گفت: "این همان رژیمی است که واقعی بودن هولوکاست را انکار کرده است. رژیمی که تلاش بر توسعه سلاحهای اتمی داشته است و ما از مدت‌ها قبل از انتخابات نیز میدانستیم که با چنین رژیمی نمیتوان روابط عادی برقرارکرد."

"کانادا نمیتواند مردم ایران را تنها و به حال خود رها کند. ما باید سفارت خانه خود را به روی مردم ایران بگشاییم و به مصدومین کمک کنیم. ما باید تقاضایمان را برای انتخابات باز و شفاف و آزادی دموکراتیک در ایران  ادامه دهیم."