شهروند ـ علی شریفیان ـ مونترال: ساعت هشت غروب روز جمعه این هفته، ۲۵ فوریه این اثر ترکیبی هنری  Multi  Media که آمیزه و مجموعه ی نمایشی از رقص، موسیقی،روایت دراماتیک، قصه گویی و آواز است، با همکاری بیش از چهل نوازنده، خواننده و رقصنده در مونترال به نمایش گذاشته می شود.

“رقص در امتداد جاده ابریشم” روایتی نمایشی است همراه با آواز، موسیقی و با مجموعه رقص هایی که تماشاگران را با خود به سفری هنرمندانه در «امتداد جاده ابریشم» می برد.

آرام بیات، رقصنده، طراح رقص، تهیه کننده و مدیر هنری «گروه رقص خورشید خانم»، با همکاری اعضای گروهش و همینطورگروهی از هنرمندان دیگر کشورها این کار را با تلاشی که نزدیک به دو سال به طول انجامیده، آماده ی عرضه به دوستداران رقص و هنرهای نمایشی کرده است.

کیانا اربابیان کوچکترین رقصنده برنامه

آرام بیات، هنرمند پرتلاش و صاحب نام جامعه ایرانیان کانادا تاکنون برنامه های متعددی با گروه خود عرضه کرده که با استقبال بسیار روبرو شده اند.

او در گفت وگویش با شهروند گفت:”این برنامه نخستین بار در ماه آوریل، حدود دو سال پیش به سفارش و دعوت دانشکده مردم شناسی دانشگاه راچستر نیویورک آماده و در آنجا اجرا شد.”

وی خاطرنشان کرد:”بعد از آن اجرا من با همکاری هنرمندان بیشتری، رقص در امتداد جاده ابریشم را به شکلی بسیار مفصل تر، کامل کردم و اکنون روایت تازه و جدید این اثر را برای نخستین بار در مونترال به اجرا می گذاریم.”

هنرمندان “رقص در امتداد جاده ابریشم” با رقص، موسیقی و آواز، سفری دارند که از چین شروع می شود و پس از گذر از مغولستان، تبت، قزاقستان، هند، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، خراسان بزرگ، ایران، آذربایجان به سر مقصد نهایی جاده ابریشم، به لبنان می رسند. در این سفر هنرمندان، رقص ها، موسیقی، آوازها و لباس های سنتی این سرزمین ها را با زنجیره ی داستانی که کلاغی برای یک گل سرخ روایت می کند، به نمایش می گذارند.از بیش از یکصد دست لباس سنتی کشورهای مختلف که ویژه این نمایش بزرگ طراحی و دوخته شده، در اجرای این اثر استفاده می شود.

در این  کار تازه گروه رقص خورشید خانم، «کیانا اربابیان» رقصنده ی خردسال شش ساله، یکی از کم سال ترین اعضای گروه رقص خورشید خانم  هم از جمله هنرمندانی است که بر صحنه خواهیم دید.

“رقص در امتداد جاده ابریشم” در سالن نمایش Mari Gérin-LaJoie دانشگاه کبک در مونترال UQAM نمایش داده خواهد شد.