شهروند ـ فرح طاهری: شنبه ی همین هفته، “سلام ای همصدای من”، در سالن جوانان ارامنه به روی صحنه می رود.

این نمایش نوشته و کارگردانی گلوریا یزدانی ست و خود نیز در آن بازی می کند.

 نمایش “سلام ای‌ همصدای من” نگاهی دارد به آنان که در مقابل بی‌ عدالتیها ایستاده و برای رسیدن به آزادی مردم از آزادی خود گذشته اند. این نمایش از یک طرف داستان زندگی‌ یک زن زندانبان است که آرزوی فردای بهتری برای دختر کوچک خود دارد، و از طرف دیگر داستان ۴ زن زندانی ست که به علل مختلف در بند هستند.

گلوریا یزدانی سه سالی ست که پس از ده سال دوری از کانادا، بازگشته و این بار به جای اتاوا، تورنتو را برای سکونت و کار انتخاب کرده است. او که بازیگر و عضو تئاتر شهر اتاوا بوده و باله ی مدرن کار کرده است، ده سال خارج از کانادا در کشورهای بسیاری روی صحنه بازی و یا کارگاه های آموزشی تئاتر برگزار کرده است.

گلوریا یزدانی نویسنده و کارگردان سلام ای همصدای من

یزدانی اوایل سال ۲۰۱۱ گروه هنری پردیس را راه انداخت. این گروه نمایش “طنین ترانه های آزادی زن” را ۲۲ اپریل ۲۰۱۱ در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل به روی صحنه برد که با استقبال بسیاری روبرو شد.

این نمایشنامه نوشته و کارگردانی گلوریا یزدانی بود و در آن از اشعار قره العین، فروغ فرخزاد و مهوش ثابت استفاده شده بود.

یزدانی در نمایش هایش همیشه دغدغه ی فرهنگ سازی داشته و به حقوق بشر بسیار ارزش می گذارد.

در گفت وگوی با شهروند، می گوید:”از نظر من هنر با سرگرمی فرق می کند. هنر به نظر من چیزی ست که فرهنگ ساز است. برای داشتن یک جامعه ی سالم ما به یک فرهنگ غنی احتیاج داریم و فرهنگ را هنر می تواند غنی کند.”

او که نگاه نقادی به فرهنگ ایران و منطقه دارد، امیدوار است که “سلام ای همصدای من” امید رسیدن به عدالت و حقوق بشر را در دلها زنده نگه دارد.

گلوریا یزدانی درباره ی ویژگی های این نمایش تازه اش به شهروند می گوید:”همینطور که از اسم این نمایش پیداست ما می خواهیم همصدایانمان را با خود همراه کنیم. چون کشور ما امروزه دچار دغدغه ها و مسائل بسیاری ست، و تو از هر جنس و مذهب و قومی که باشی با تبعیض روبرو هستی. پیاممان با این نمایش این است که ما با وجود اندیشه های مختلف یا نقطه نظرهای سیاسی مختلف می توانیم با هم متحد شویم تا ایران بهتری را برای فرزندانمان بسازیم.

این نمایش همراه با موسیقی، رقص، دیالوگ، و داستان سرایی است.

 شنبه ساعت ۸ شب سالن جوانان ارامنه

نزدیکترین چهارراه اصلی شپرد و ویکتوریا پارک (ویکتوریا پارک و کانسیومر رود)

تلفن اطلاعات: ۱۲۷۷-۲۳۷-۹۰۵

۵۰ Hallcrown Place

M2J 1P6