سایت قلم نیوز از ملاقات روز دوشنبه، میرحسین موسوی با مهدی کروبی و محمد خاتمی خبر داده است.


شهروند ۱۲۳۷  پنجشنبه ۹ جولای  ۲۰۰۹


 

بی بی سی: سایت قلم نیوز از ملاقات روز دوشنبه، میرحسین موسوی با مهدی کروبی و محمد خاتمی خبر داده است.

در جریان این دیدار از حمله به خوابگاهها و منازل مردم به شدت انتقاد شد و گفته شد که مردم حرکتی هایی مسالمت جویانه داشتند که با اندکی تدبیر و توجه به حق آنها و جلوگیری از دروغ و بی احترامی این امکان داشت که این جریان به یک بحران ملی تبدیل نشود.

در این جلسه همچنین کروبی، خاتمی و موسوی بر ضرورت خاتمه فضای شدید امنیتی موجود تاکید کردند و خواستار آن شدند تا موج دستگیری های ایجاد شده، هرچه سریعتر پایان یابد و افرادی که تاکنون بدون ارتکاب گناهی بازداشت شده اند، آزاد شوند.


علیرضا بهشتی، مرتضی الویری، مقدم و امینی در این جلسه به عنوان نمایندگان موسوی و کروبی برای پیگیری مسائل مربوط به دستگیرشدگان و همچنین خانواده های کشته شدگان و آسیب دیدگان حوادث اخیر معرفی شدند.

همچنین گفته شده است موسوی روز دوشنبه ۱۵ تیرماه (۶ جولای) با گروهی از دوستان و آشنایان دیدار کرد.

به گزارش سایت قلم نیوز، موسوی در این دیدار گفته است: "از آنجایی که همواره به کار فردی و تک نفره اعتقادی نداشتم، در تلاشم که با جمعی به صورت منظم و سامان یافته کار کنم."

موسوی همچنین در جریان این دیدار گفت که در تلاش است با خانواده های بازداشت شدگان و شهدای روزهای اخیر دیداری داشته باشد.

میرحسین موسوی همچنین بار دیگر بر رعایت قانون تاکید کرد و افزود که"با حرکت در چارچوب قانون باید اعتراض خود را نسبت به آنچه که در کشور صورت گرفته نشان دهیم."

بنا به گزارش ها، طی یک هفته اخیر برخی هواداران آقای موسوی از مخالفان خواسته اند با "اعتکاف" در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ تیرماه) و خودداری از رفتن به سرکار در این روز صدای اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.

به علاوه در این چند روز در شبکه های اجتماعی و از طریق ای میل، درخواست هایی برای انجام یک راهپیمایی بزرگ در تهران و بسیاری از شهرهای ایران در روز ۱۸ تیرماه منتشر شده است، اما موسوی در دیدار روز گذشته خود در این مورد سکوت اختیار کرد.

او قبلا گفته است که در جریان تحولات اخیر گاه هادی و گاه دنباله روی هواداران و معترضان بوده است.

موسوی در جریان اعتراض های اخیر مخالفان که در سه دهه حیات جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است به طور ضمنی و غیر مستقیم از هواداران خود خواسته بود در فکر براندازی حکومت نباشند.

وی یک هفته پیش، پس از تایید نتایج انتخابات در بیانیه ای هشدار داد که "مبادا" معترضان " فریب شعارهای ساختارشکنانه" را بخورند و نوشت:" اینجانب قویا با چنین وسوسه ای مخالفم و اعتقاد دارم قانون اساسی ما همچنان دارای ظرفیت های ارزشمند تحقق نایافته ای است که باید…به صورت مطالبه ملی درآید."