مجمع عمومی سالیانه سازمان زنان ایرانی انتاریو همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس این سازمان، روز ۱۸ جولای ۲۰۰۹ در محل کلیسای لوتران برگزار شد.

شهروند ۱۲۴۰  پنجشنبه ۳۰ جولای  ۲۰۰۹


 

 انتخابات هیئت مدیره جدید سازمان


 

مجمع عمومی سالیانه سازمان زنان ایرانی انتاریو همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس این سازمان، روز ۱۸ جولای ۲۰۰۹ در محل کلیسای لوتران برگزار شد.

سوگند تدین به عنوان مجری برنامه به حاضران خوشامد گفت و پس از پخش دو سرود کانادا و ایران، افخم مردوخی نائکاندیداهای هیئت مدیره سازمان زنان
ب رئیس سازمان زنان قطعنامه ی این سازمان را که در رابطه با مسائل اخیر ایران بود و در آن خشونت های اعمال شده از سوی رژیم محکوم شده و همبستگی با مردم ایران اعلام شده بود، به دو زبان فارسی و انگلیسی خواند.

در ادامه، پروین صمدزاده به عنوان رئیس جلسه و سوگند تدین و شیدا بامداد به عنوان دو منشی جلسه معرفی شدند تا اداره ی جلسه را برعهده بگیرند.


 

هما سرلتی، رئیس و بنیانگزار سازمان زنان گزارش عملکرد سازمان را ارائه داد. در این گزارش به منابع درآمد و هزینه های سازمان و برنامه های سازمان از ماه جون ۲۰۰۸ تا ماه جون ۲۰۰۹  به طور مفصل اشاره شد و کمیته های موجود در سازمان، دوره ها و کلاس های آموزشی و سرویس های خدماتی آن عنوان شد.

به طور فشرده دستاوردهای خدماتی و حمایتی سازمان در سال گذشته به این صورت مطرح شد: ۱۵۰۰ نفر تعداد استفاده کنندگان از برنامه ها و خدمات حمایتی، ۱۴ سازمان با سازمان زنان همکاری و مشارکت داشته اند. ۲۲۰۰ مورد تعداد مراجعات تلفنی بوده، ۱۴ نفر به میزان ۱۵۰۰ ساعت داوطلبانه با سازمان همکاری داشته اند و ۱۵۰۰۰ دلار از طریق مختلف به سازمان کمک مالی شده است.

خانم روحی سرلتی گزارش خود را با "درود به زنان شجاع ایرانی که پرچمدار مبارزات حق طلبانه ی مردم ایران شهیئت مدیره دوره های پیشین سازمان زناندند" به پایان برد.

در ادامه ی جلسه، ملکناز صدوقی و اکرم بسیجی گزارش مالی سازمان را به انگلیسی و فارسی ارائه دادند.

شیرین فکور از فعالان سازمان زنان، دکتر رضا مریدی نماینده مجلس انتاریو را دعوت کرد تا ضمن ایراد سخنانی، تقدیرنامه ی داوطلبان سازمان را به آنها اهدا کند.

دکتر مریدی سازمان زنان را از تشکیلات افتخارآفرین جامعه ی ایرانی خواند و از توسعه ی آن ابراز خوشحالی کرد و افزود: ما هرچه بیشتر متشکل شویم، هم به انسجام جامعه ی مان کمک کرده ایم و هم به جاافتادنمان در جامعه ی میزبان.

او افزود: ایرانی بودن را کسی نمی تواند از ما بگیرد ولی کانادایی بودن را باید کسب کنیم.

دکتر مریدی یکی از افتخارات زندگی خود را چهار سال تدریس در تنها دانشگاه زنانه ایران (مدرسه عالی دختران ـ دانشگاه فرح ـ دانشگاه الزهرا) خواند و اینکه تعدادی از دانشجویانش اکنون خود به مقام پرفسوری رسیده و تدریس می کنند.

او همچنین به وجود تبعیض درخصوص زنان در تمام جهان بویژه در ایران اشاره کرد و از ندا آقاسلطان به عنوان سمبل و نماد حضور زنان در صف مبارزات آزادیخواهانه ی ایرانیان یاد کرد.

 

در ادامه ی جلسه، از داوطلبان سازمان با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای از دست آقای مریدی قدردانی شد.

سپس افخم مردوخی بندهایی از اساسنامه را که مورد تغییر قرار گرفته یک به یک عنوان کرد و درخصوص این تغییرات بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

نوبت به معرفی کاندیداهای هیئت مدیره رسید و از آنجا که سوگند تدین خود کاندیدا بود جایش را برای منشی جلسه به فرد دیگری داد.

۶۴ تن از اعضای سازمان زنان برای رای دادن در سالن حضور داشتند که این تعداد بیش از نصف اعضای سازمان بافخم مردوخی با هدیه ای از زحمات خانم سرلتی رئیس هیئت مدیره سازمان زنان قدردانی کردود. پس از شمارش آرا اعضای جدید هیئت مدیره معرفی شدند. اسامی آنان را به ترتیب بالاترین رای در زیر می خوانید:

افخم مردوخی ۶۱ رای، ملکناز صدوقی۵۴ رای، حلیمه حمیدی و اکرم بسیجی ۴۷ رای، ماندانا عطارزاده و نیلوفر رضایی ۴۶ رای، شهرزاد نعمتی ۴۴ رای، سوگند تدین ۴۱ رای و معصومه تاتاری ۳۹ رای.

 

در خلال شمارش آرا، از اعضای سابق هیئت مدیره سازمان زنان با دعوت آنان به روی صحنه قدردانی به عمل آمد و افخم مردوخی زحمات بیست ساله خانم هما روحی سرلتی را در سازمان زنان با هدیه ای قدر گذارد.

همچنین نسیم دانشور دو شعر دکلمه کرد و سوگند تدین ترانه ای ترکی خواند.

در پایان با شامی که دستپخت تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان زنان بود، از حاضران پذیرایی شد.

به اعضای جدید سازمان زنان خوشامد می گوییم و برایشان در راه خدمت به جامعه ی ایرانی توانی مضاعف آرزو داریم.

 

عکس: لیلا مجتهدی