رادیو آلمان: زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر اعتصاب غذای خود را آغاز کرده ‌اند. پیش‌تر جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج با انتشار بیانیه‌ای به وضعیت زندانیان و فشار بر خانواده زندانیان اعتراض کرده و با فخرالسادات محتشمی‌پور دیگر زندانی سیاسی، اعلام همبستگی کرده بودند.

از جمله زندانیانی که از روز یک‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰، اعتصاب غذا خود را شروع کرده‌اند می‌توان از کیوان صمیمی، منصور اسانلو، عیسی سحرخیز، مجید توکلی، رسول بداقی، حشمت طبرزدی، مهدی محمودیان، رضا رفیعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، بهروز جاوید نام برد.

در بخشی از بیانیه زندانیان زندان رجایی‌شهر آمده است، «همگام با سایر کنشگران صنفی، سیاسی، حقوق‌بشری و تمامی انسان‌های آزاده و شجاعی که در داخل و خارج کشور از فخرالسادات محتشمی‌پور اعلام حمایت می‌نمایند، همراهی کرده و از روز یکشنبه تا زمان تغییر رفتار کارگزاران امنیتی و قضایی با زندانیان و خانواده‌های آن‌ها دست به اعتصاب غذا خواهیم زد.»

فخرالسادات محتشمی‌پور عضو جبهه مشارکت ایران، در راه‌پیمایی ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خانم محتشمی‌پور در مدت بازداشت خود دو بار اعتصاب غذا کرده است. مصطفی تاج‌زاده همسر خانم محتشمی‌پور و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران نیز یک روز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ در ایران بازداشت و تاکنون در زندان به‌سر می‌برد.

مهدی سحرخیز، فرزند عیسی سحرخیز از امضا کنندگان بیانیه اخیر هم در گفت‌و‌گو با دویچه وله به «اجرایی شدن قرارهای قبلی زندانیان سیاسی برای اعتصاب غذا» اشاره می‌کند و درباره احتمال پذیرفتن خواست زندانیان توسط زندانبانان می‌گوید: «موضوع قبول کردن با قبول نکردن اعتصاب غذا توسط زندانبانان نیست. موضوع همیاری با دیگر زندانیان است»

عیسی سحرخیز ۱۲ تیر ۱۳۸۸ دستگیر شد و تا کنون در زندان به‌سر می‌برد. در حالی که بسیاری از زندانیان سیاسی در روزهای اولیه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران دستگیر و تا کنون در زندان هستند، اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس ایران شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۹، گفته است، «زندانی که دو نوروز به مرخصی نرفته باشد نداریم». فرزند عیسی سحرخیز با اشاره به قطع شدن تماس‌های تلفنی آقای سحرخیز با خانواده خود، دراین‌باره ادعای نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس ایران می‌گوید: «پدر من از جمله زندانیانی است که دو نوروز، پی‌درپی در زندان است، متاسفانه نمایندگان مجلس درباره حرف‌های خود تحقیقی نمی‌کنند.»