دونالد مارشال جونیور  در سال ۱۹۷۱به خاطر قتلی که مرتکب نشده بود، در حالی که ۱۷ سال بیشتر نداشت، به حبس ابد محکوم شد و ۱۱ سال را در زندان گذراند. 


شهروند ۱۲۴۲  پنجشنبه ۱۳ آگوست  ۲۰۰۹


 

قربانی قضاوت نژادپرستانه درگذشت


 

دونالد مارشال جونیور  در سال ۱۹۷۱به خاطر قتلی که مرتکب نشده بود، در حالی که ۱۷ سال بیشتر نداشت، به حبس ابد محکوم شد و ۱۱ سال را در زندان گذراند. بعدها با رو آمدن شواهد تازه او از اتهام قتل تبرئه و در سال ۱۹۸۳ آزاد شد. این مرد از ساکنان بومی کانادا در استان نوااسکوشیا بود. بعدها او را قربانی قضاوت نژادپرستانه خواندند، مردی که پس از آزادی از زندان در حقوق ماهیگیری آن منطقه تحولی به وجود آورد. او پنجشنبه گذشته در بیمارستانی در سیدنی نوااسکوشیا به دلیل مشکلات ریه و کلیه در سن ۵۵ سالگی درگذشت.


 

آب های کشنده: به فکر شنا در رودخانه ها نیفتید


 

پلیس از مردم تقاضا کرده که اگر برای تفریح به موسکوکا می روند، به فکر شنا کردن در رودخانه های آن نیفتند.

دوم آگوست سه مرد جوان ۲۱،۲۲ و ۳۱ ساله در "مون ریور فال" غرق شدند و چهارشنبه پنجم آگوست نیز به دنبال افتادن دختر ۹ ساله ای در آب، دو نفر از بستگان برای نجات او در آب پریدند که در گرداب شدیدی گیر کردند. پدر ۴۴ ساله ی دختر و شوهر خواهر ۵۳ ساله اش جان خود را از دست دادند. دختربچه جلیقه ی نجات بر تن داشت و برادر ۱۶ ساله اش او را از آب گرفت.

هشتم آگوست مردی پس از واژگون شدن قایقش در دریاچه سیمکو درگذشت و همان روز در دریاچه موسکوکا مرد ۳۳ ساله ای پس از واژگون شدن قایق سرعتی اش غرق شد.

نهم آگوست در پارک استانی اَروهِد مرد جوانی از قایق کانو به آب افتاد و غرق شد.

لطفا مواظب باشید تفریحتان به تراژدی ختم نشود.


 

رئال مادرید  و رونالدو در تورنتو


 

هفته پیش ورود کریستیانو رونالدو بازیکن مشهور و گرانقیمت رئال مادرید به همراه این تیم به تورنتو بسیار خبرساز بود. طرفداران این تیم و این بازیکن در همه جا، در فرودگاه و در هتل به دنبال امضا گرفتن بودند.

تیم رئال مادرید برای یک بازی دوستانه فوتبال با تیم تورنتوFC به این شهر آمده بود. آنها جمعه ۷ آگوست ساعت هفت و نیم در زمین بی ام او بازی کردند. نتیجه ی این بازی ۵ بر یک به نفع رئال مادرید تمام شد.


 

نشست سران کانادا، آمریکا و مکزیک


 

روز یکشنبه ۹ آگوست سران سه کشور کانادا، آمریکا و مکزیک در مکزیک با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند. موضوع گفت وگوی استفن هارپر نخست وزیر کانادا با رئیس جمهور مکزیک فیلیپ کالدرون، لغو ویزا برای شهروندان مکزیک در دیدار از کانادا بود که استفن هارپر این موضوع را به زمانی که سیستم پناهنده پذیری کانادا اصلاح شود، موکول کرد. باراک اوباما نیز در گفت وگویش با استفن هارپر گفت که نگرانی کانادایی ها را از پروژه ی "آمریکایی بخرید" درک می کند.

این اولین حضور باراک اوباما در نشست سران سه کشور "نفتا" بود.


 


 

خبرهای انتاریو


 

گواهینامه رانندگی جانشین پاسپورت


 

قابل توجه ساکنان انتاریو که از مرز زمینی و آبی وارد آمریکا می شوند. این افراد می توانند برای گواهینامه ی رانندگی ای که جانشین پاسپورت می باشد از طریق آن لاین اقدام کنند. هزینه این گواهینامه ۴۰ دلار است.

لطفا از سایت www.ServiceOntario.ca دیدن کنید.


 

ثبت نام اینترنتی برای امور بهداشت و درمان


 

از ۲۱ جولای ۲۰۰۹، اداره بهداشت و درمان انتاریو ترتیبی اتخاذ کرده تا متقاضیان بتوانند از طریق اینترنت پزشک خانواده برای خود بیابند.

تازه ترین آمار در این خصوص نشانگر آن است که امروزه ۸۰۰هزار انتاریویی بیشتر از سال ۲۰۰۳ به پزشک خانواده دسترسی دارند. برای یافتن پزشک خانواده و اطلاعات بیشتر از سایت زیر دیدن کنید.

http://www.health.gov.on.ca/en/ms/healthcareconnect/public/default.aspx