شهروند- کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو، اعلام کرد که این استان در مقابل قانون جدید “Buy American ” سکوت نخواهد کرد و در مقابل، قوانین تلافی جویانه ای را دقیقا از تاریخ آول آوریل ۲۰۱۸ ، همزمان با قوانین جدید در آمریکا، اعمال می کند. کاتلین وین می گوید که همیشه از رقابت بازرگانی و تجاری در طرف مرزها حمایت کرده است، زیرا منجر به ایجاد مشاغل در هردو سوی مرزها می شود، اما این رابطه باید دوطرفه باشد، در غیر این صورت کانادا نیز آرام نمی نشیند.

اگر ایالات متحده ی امریکا بخواهد از طریق قوانینی که وین آنها را ناعادلانه خوانده است امنیت مشاغل در کانادا را تهدید کند هیچ گزینه ی دیگری برای کانادا غیر از اقدام تلافی جویانه باقی نمی ماند.

قانون جدید “Buy American” نیویورک، بسیاری از کمپانی های ساخت و ساز دولتی را ملزم می کند که از آهن تولید شده در ایالات متحده آمریکا برای مصارف خود استفاده کنند و می گوید که قیمت پایین واردات آهن از کانادا، به این صنعت در آمریکا لطمه وارد کرده است.

نگرانی های زیادی وجود دارد که این قوانین تنها به مصرف آهن محدود نشده و حوزه های دیگری مانند آلومینیوم، استیل و سیمان را نیز در آینده ای نزدیک در بر بگیرد. سالانه حدود رقمی معادل ۴۰۰ بیلیون دلار تجارت بین انتاریو و ایالات متحده آمریکا انجام می شود و استان انتاریو  بزرگترین مشتری تجاری امریکا در کانادا محسوب می شود.