اتحاد جمهوری خواهان ایران طی اطلاعیه ای از شرکت کنندگان مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است که  در حمایت از مردم ایران هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد اجلاس را ترک کنند.  


شهروند ۱۲۴۷  پنجشنبه ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۹


 

اتحاد جمهوری خواهان ایران طی اطلاعیه ای از شرکت کنندگان مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است که  در حمایت از مردم ایران هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد اجلاس را ترک کنند. در این اطلاعیه آمده است:

عالیجنابان،
در هفته سوم سپتامبر شما و یا نمایندگان شما برای نمایندگی مردم خود در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور خواهید داشت. در همین اجلاس شخصی حضور خواهد یافت که مردم ایران را نمایندگی نمی کند. آقای محمود احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری خود تنها به موجب تقلب گسترده انتخاباتی ودر پی آن کودتایی سازمان یافته و هماهنگ شده توسط آیت الله خامنه ای، رهبری که چون احمدی نژاد نماینده واقعی خواست ملت ایران نیست، به قدرت رسید. در
۱۲ ژوئن، میلیون ها ایرانی برای انتخاب رئیس جمهور بعدی کشور خود درپای صندوق های انتخاباتی تنها امکان رای دادن به چهار نفری را داشتند که شورای نگهبان پیشتر دستچین کرده بود . با این همه برنده ادعایی انتخابات آقای احمدی نژاد کسی نیست که منتخب مردم ایران بوده باشد و به همین دلیل مردم ما پس از آگاهی به اینکه رای آنها ربوده شده است به خیابانها سرازیر شدند تا رای خود را پس بگیرند.

در پاسخ به این خواست گروه های فشار و نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگان مسالمت جو وحشیانه حمله کرده ، دهها نفر را به گلوله بسته و تعداد کثیری را مجروح کردند. بسیاری بیشتر هم دستگیر و به زندانها و دیگر بازداشتگاهها منتقل شدند  و در آنجا تحت شکنجه های وحشیانه، از جمله تجاوز به عنف مردان و زنان، قرار گرفتند. این واقعیت از طرف دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نهادهای حقوق بشری معتبر و سازمان عفو بین الملل نیز تایید شده است. بیش از این عده ای از بازداشت شدگان را مجبور ساختند تا خود را مقابل دوربین تلویزیون های دولتی مقصر قلمداد کرده و به جرایم ناکرده ای "اعتراف" کنند که حتی طبق قوانین ناعادلانه کشور هم جرم محسوب نمی شوند.
به منظور آرامش اوضاع و پیدا کردن راه حل های متمدنانه و مسالمت آمیز برای خروج از بحران اپوزیسیون رهیافت های متعددی را پیشنهاد نمود، از جمله :

۱- تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی اقدامات غیر قانونی پیش و حین انتخابات با ترکیب: سه نفر از نمایندگان روحانیت معتبر، چهار نفر به عنوان نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری، یک فرد بی طرف از وزارت کشور، یک نفر با همین شرایط از طرف شورای نگهبان و یک حقوقدان دانشگاهی و قاضی بی ‌طرف با معرفی کانون وکلا و نهادهای قضایی کشور.
۲.
رئیس جمهور اسبق حجت الا سلام محمد خاتمى برای تایید آرای مردم در انتخابات دوازدهم ژوئن و پاسخ به مشروعیت دولت خواستار برگزاری رفراند وم شد. بالاترین مقام رهبری، آیت الله خامنه ای، به این ایده با استهزا برخورد کرد.
۳. حجت الاسلام مهدی کروبی ، رئیس سابق مجلس و یکی از چهار نامزد ریاست جمهوری، راه حل ساده و آسانی ارائه نمود: او پیشنهاد نمود که اجازه داده شود تا یک روز هواداران دولت و روزی دیگر طرفداران جنبش سبز به خیابان بیایند و حمایت خود را از نامزدهای مورد نظرشان به شیوه ای مسالمت آمیز نشان دهند و ایرانیان و مردم جهان ببینند که کدام یک از نامزدهای انتخاباتی از حمایت بیشترمردم برخورداربوده است. شگفت آور این است که دولت مدعی داشتن ۶۷ ٪ از آرا، با برخورداری از تمامی ابزار بسیج طرفدارانش، این راه حل را رد کرد.

در تقابل کامل با همه این راه حل های مسالمت آمیز دولت تصمیم گرفت که با شیوه های وحشیانه تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب کند. از میان دهها نفری که به قتل رسیده اند تاکنون ۶۹ نفر شناسایی شده اند. صدها نفر از معترضان هم به زندان افتادند، آنجا که زندانیان حتی بر اساس گزارش های دولتی تحت آنچنان شکنجه های بی رحمانه ای قرار گرفتند که در مواردی زیر شکنجه جان باختند. در میان این قربانیان حتی نام فرزند یکی از همراهان رهبر جمهوری اسلامی دیده می شود.  

مطابق نامه ای که حجت الاسلام کروبی نوشته و منتشر کرده است برخی از مقامات عالی رتبه دولت به تجاوز گسترده به زنان و دختران جوان و مردان اذعان نموده اند.

با توجه به موارد فوق :

• ما مصرانه از شما می خواهیم در حمایت از مردم ایران هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد درمجمع عمومی سازمان ملل متحد اجلاس را ترک کنید. مردم ایران نظاره گر شما خواهند بود!

• ما تقاضا داریم، نپذیرید که خون هممیهنان ما که جانشان را برای دموکراسی و آزادی فدا کردند به عبث تلف شده باشد. به مردم ایران اعلام کنید که در تلاش هایشان برای نیل به آزادی و استقلال از حمایت جامعه جهانی برخوردار خواهند بود!

• ما از شما می خواهیم، اجازه ندهید که اعلامیه جهانی حقوق بشر، این سند ارزشمند که در آن هر انسان از برابری حقوق و حرمت برخوردار است، و ملت شما از امضا کنندگان آن است، با حضورتان هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد خوار شود! ملت ایران شایسته زندگی بهتری است! ما اقدام شجاعانه شما را تحسین می کنیم!