در راهپیمایی روز قدس، هزاران تن در پشتیبانی از جنبش سبز شرکت کردند. خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که  …


 شهروند ۱۲۴۸  پنجشنبه ۲۴ سپتامبر  ۲۰۰۹


 

رادیو آلمان: در راهپیمایی روز قدس، هزاران تن در پشتیبانی از جنبش سبز شرکت کردند. خبرگزاری رویترز به نقل از شا
هدان عینی گزارش داد که نیروهای انتظامی، بیش از ده تن از هواداران میرحسین موسوی را در راهپیمایی روز قدس در تهران بازداشت کرده‌اند. این خبرگزاری همچنین از درگیری‌هایی میان هواداران جنبش سبز و نیروهای انتظامی گزارش داده است.


 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از تظاهرکنندگان با مچ‌بندهای سبز در خیابان‌های مرکزی شهر راهپیمایی و در میدان‌های اصلی اطراف دانشگاه تهران اجتماع کردند. شعارهای تظاهرکنندگان «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «نترسیم، نترسیم، ما همه با هم هستیم» بوده است. 

به گزارش خبرگزاری ها شعارهای زیر در این تظاهرات داده می شد:

مرگ بر دیکتاتور / زنده‌باد آزادی / نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران/ ما اهل کوفه نیستیم، پول بگیریم بایستیم/ کروبی دستگیر بشه، ایران قیامت می‌شه/ یا حجت ابن الحسن، بت بزرگ و بشکن/کروبی بت شکن، بت بزرگ و بشکن/ مرگ بر دیکتاتور / دولت کودتا، استعفا استعفا.

به گزارش پارلمان نیوز، سید محمد خاتمی، رییس‌جمهوری پیشین ایران، در راهپیمایی روز قدس، در حالی که در مسیر خیابان حجاب به سوی میدان فلسطین در حرکت بود، مورد حمله‌ی یک گروه فشار به رهبری ابوالفضل شریعتمداری، فرزند حسین شریعتمداری مدیر روزنامه‌ی تندرو کیهان، قرار گرفته است. 

پارلمان نیوز نوشته که در این حمله، عمامه‌ی خاتمی به زمین افتاده، ولی جمعیت انبوه مردم در برابر گروهک تندرو ایستاده و جواب تعرض آن‌ها را داده است. پس از این حمله، خاتمی ناچار شده راهپیمایی روز قدس را ترک کند. همین پایگاه خبری افزوده که مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که شعار «مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا» سرمی‌دادند، یکصدا شعار «مرگ بر روسیه» سرداده‌اند. 

مهدی کروبی هم در این راهپیمایی شرکت داشت.


 

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران نیز از تجمع معترضان در خیابان ولی عصر مقابل دفتر این خبرگزاری و شعار دادن آنها علیه این سازمان خبر داده است.

برای دیدن فیلم های راهپیمایی و درگیری های روز قدس به بخش تازه ترین ویدیوهای شهروند مراجعه کنید.