: دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب روز سه شنبه۵ آبان ۸۸ صحنه تجمع اعتراضی صدها دانشجو بود که شعارهایی در حمایت از اصلاح طلبان سر می دادند …


شهروند ۱۲۵۳  پنجشنبه ۲۹ اکتبر ۲۰۰۹


 

دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب روز سه شنبه۵ آبان ۸۸ صحنه تجمع اعتراضی صدها دانشجو بود که شعارهایی در حمایت از اصلاح طلبان سر می دادند و همزمان بروز تشنج و سرداده شدن شعارهای اعتراضی در دانشگاه هایی در شهرهای مشهد و اهواز به علت سخنرانی یک نماینده محافظه کار مجلس گزارش شده است.


 

در تجمع ظهر سه شنبه در برابر دانشکده فنی دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب دانشجویان شعار "یاحسین، میرحسین" و "میرحسین زنده باد، کروبی پاینده باد" سر می دادند.

برخی منابع غیررسمی شمار دانشجویان معترض را بیش از ۱۵۰۰ نفر تخمین زده اند و به نظر نمی رسد که به درگیری با نیروهای امنیتی یا طرفدار دولت منجر شده باشد.

سایت "موج آزادی" که توسط مخالفان اداره می شود این تجمع را چنین توصیف کرد: "دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب طبق اعلامیه‌ای که از چند روز قبل پخش شده بود، برای اعلام حمایت از دوستان خود در دانشگاه آزاد تهران مرکز، اعتراض به فجایع رخ داده و ادامه به کار دولت کودتا از ساعت ۱۲ در صحن اصلی دانشگاه جمع شدند. این گروه که حدود دو هزار نفر بودند سپس به طرف ساختمان اداری حرکت کردند با خواندن سرود یار دبستانی من و شعارهایی چون "یا حسین، میر حسین"، "مرگ بر دیکتاتور"، "الله‌اکبر"، "کروبی زنده باد موسوی پاینده باد"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و … سر دادند. این تجمع که حدود نیم ساعت به طول انجامید بدون درگیری خاصی پایان یافت."

اما خبرگزاری فارس که از دولت حمایت می کند در گزارشی تظاهرات سه شنبه را کمرنگ جلوه داد و نوشت: "با وجود تبلیغات پیامکی، وبلاگی و مکتوب هواداران موسوی در دانشگاه آزاد تهران جنوب برای تجمع در این دانشگاه، بیشتر از ۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در تجمع مذکور شرکت نکردند."

در چندین هفته گذشته بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد صحنه تظاهرات ضددولتی بوده است.

همزمان حضور حمید رسایی از نمایندگان محافظه کار مجلس و از مخالفان صریح اللهجه اصلاح طلبان، در دانشگاه های پیام نور مشهد و مهندسی چمران در اهواز باعث اعتراض دانشجویان و تشنج در این دانشگاه ها شد.

رسایی ظاهرا روز دوشنبه در دانشگاه پیام نور مشهد سخنرانی داشت که بنابه گزارش ها با درگیری مخالفان و هواداران دولت همراه بود.

گفته می شود که رسایی در سخنان خود به اصلاح طلبان حمله کرد که باعث اعتراض گروه هایی از دانشجویان و بعد از آن درگیری فیزیکی شد.

حمید رسایی از نمایندگان حامی محمود احمدی نژاد در مجلس است که به نوشته سایت "کلمه" – وابسته به میرحسین موسوی – تاکنون چندین بار خبر از جمع آوری امضا برای شکایت از موسوی و کروبی داده است.

سایت کلمه نوشت: "در هفته گذشته نیز او یک بار دیگر با تکرار ادعای تهیه شکایت نامه علیه میر حسین موسوی گفت که ۱۰۰ نماینده مجلس این شکایت نامه را امضا کرده اند که علاوه بر تکذیب اکثر نمایندگان، دادستان تهران نیز وجود هرگونه شکایت نامه علیه میرحسین موسوی را تکذیب کرد."

همچنین ویدئوهایی از جو متشنج در سالنی در دانشگاه چمران اهواز که رسایی در آن قصد سخنرانی داشت منتشر شده است.

دانشجویان با شعار "دروغگو دروغگو ۶۳ درصدت کو" و "یاحسین میرحسین" به حضور رسایی اعتراض کردند.

به گزارش سایت "موج آزادی" که از اصلاح طلبان حمایت می کند رسایی در واکنش به شعار "بی عرضه برگرد تهران" گفت: "رسایی اگر بی عرضه بود، ۴۰ میلیون سیلی به شما نمی‌زدند"

او همچنین در واکنش به شعار "دروغگو، دروغگو، ۶۳ درصدت کو؟" گفت: "دروغگو کسی است که به اسم دانشجو وارد دانشگاه می‌شود و گردن کلفتی می‌کند و دیکتاتوری می‌کند. دانشجو اهل بحث و منطق و گفتگو است."

بنابه این گزارش دانشجویان به سوی رسایی فلفل سبز و قوطی آب پرتاب کردند.

از زمان بازگشایی دانشگاه ها بسیاری از آنها صحنه اعتراضات دانشجویی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد بوده است.