یک بار دیگر، هاربرفرانت سنتر تورنتو شاهد بزرگترین جشنواره ی ایرانیان خارج کشور خواهد بود.

پنجشنبه ۲۱ تا یکشنبه ۲۴ جولای ۲۰۱۱ رنگین کمانی ایرانی از شعر، موسیقی، رقص، نمایش، فیلم، عکس و پوستر، غذا، هنرهای دستی … فضای کنار دریاچه ی انتاریو را ازآن خود خواهد کرد.

گروه شنبه زاده در تیرگان امسال نیز برنامه اجرا می کند

 

نوروز ۱۳۸۵ (مارچ ۲۰۰۶) عده ای از فرهنگ دوستان جوان و فعال دور هم جمع شدند تا گوشه ای از فرهنگ و ادب و هنر سرزمینشان را، هم به خود و هم به فرزندان و هم به میزبانانشان، نشان دهند. آن جشنواره ـ که به دلیل سردی هوا در بخش داخلی هاربرفرانت سنتر برگزار شد ـ زیر گنبد کبود نام گرفت.

استقبال از آن چنان بود که خستگی را از تن برگزارکنندگان ربود و باعث شد به فکر دومین جشنواره بیفتند. این بار در تابستان ۱۳۸۷ (جولای۲۰۰۸) و در فضای باز “هاربرفرانت سنتر”. این جشنواره هم نام “یکی بود، یکی نبود” بر خود گذاشت، اما در کنارش نام تیرگان هم آمد و امسال سومین جشنواره بزرگ ایرانیان آمریکای شمالی، تنها نام تیرگان را بر پیشانی گذاشته است.  

جشنواره روز پنجشنبه با کنسرت ارکستر پردیس به رهبری حمید متبسم و به خوانندگی سالار عقیلی افتتاح می شود. در این روز انوشه انصاری اولین زن فضانورد ایرانی نیز حضور دارد.

پوستر تبلیغاتی تیرگان

 

از مهمترین خصوصیات این برنامه ارائه برنامه های گوناگون و بی شمار فرهنگی هنری رایگان است و تنها چند برنامه است که برای شرکت در آنها باید بلیت تهیه شود. شرح مفصل برنامه ها را در شهروند همین هفته می بینید و می توانید برنامه های مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

برای شرکت در برنامه های این جشنواره از هم اکنون برنامه ریزی کنید تا راحت تر از برنامه های آن لذت ببرید.