در ادامه ی سرکوب وسیع معترضان به نتایج انتخابات، اینبار شاهد یکی از فجیع‌ترین روش‌های برخورد با دگراندیشان و فعالان سیاسی هستیم.  


شهروند ۱۲۵۷  پنجشنبه  ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹


 

در اعتراض به صدور حکم اعدام برای فعالان سیاسی در ایران

جمعه، ۲۷ نوامبر ۲۰۰۹،  از ساعت ۱۸ تا ۲۰

صحن آزادی‌ها و حقوق بشر(تروکادرو)

 

در ادامه ی سرکوب وسیع معترضان به نتایج انتخابات، اینبار شاهد یکی از فجیع‌ترین روش‌های برخورد با دگراندیشان و فعالان سیاسی هستیم. صدور حکم اعدام برای فعالان سیاسی، سلاح مهیب دیگری است که دولت کودتا در مسیر خاموش‌کردن صدای آزادیخواهی مردم ایران به کمر بسته است.

بسیاری از کشورهای جهان، حکم اعدام را از دایره ی احکام قضایی خود حذف کرده اند، در حالیکه در ایران، بیگناهانی تنها و تنها به خاطر افکار و عقایدشان پای چوبه دار می‌روند.

هفته ی گذشته، احسان فتاحیان فعال سیاسی کرد، در کمال بهت و ناباوری همگان اعدام شد و به جمع جانباختگان جنبش ایران پیوست. چندین تن دیگر نیز در زندان‌های غیرقانونی جمهوری اسلامی، در انتظار اجرای حکم‌شان هستند.

ما ایرانیان خارج کشور، فارغ از هر عقیده و مرامی، هر قوم و مذهب و زبانی، نسبت به این فجایع مسئولیتی سنگین داریم. حالا که به یمن جنبش سبز، برای احقاق حقوق مدنی خود ایستاده ایم و با یکدیگر پیمان بسته ایم که تا آخرین نفس از پای ننشینیم، دگربار، برای پایمال نشدن خون هم میهنانمان، گرد هم می آییم تا قطره قطره ی خون جانباختگان را تبدیل به کابوس کودتاگران کنیم. ما در هرکجای جهان که زندگی می‌کنیم می‌توانیم با برگزاری گردهمایی‌هایِ اعتراضی و تماس با رسانه ها برای آگاه کردن افکار عمومی از آنچه در ایران می‌گذرد، واکنش خود را نسبت به این فجایع اعلام کنیم.

در ادامه یِ موج اعتراضی که با صدور حکم اعدام برای احسان در سراسر جهان به وجود آمد و در ادامه موج تاثر و تنفری که اعدام احسان برانگیخت و برای پیشگیری از تداوم اعدام فعالان سیاسی در ایران، کمیته ی مستقل ضدسرکوب شهروندان ایرانی، هم‌راه و هم‌صدا با هزاران انسان آزاده دیگر در سراسر جهان، روز جمعه ۲۷ نوامبر تجمعی را در پاریس برگزار می کند. از دوستانی هم که در دیگر شهرهای فرانسه ساکنند و امکان برگزاری حرکتی مستقل را در شهر خود ندارند، دعوت می کنیم به گردهمایی پاریس بپیوندند. حضور تک تک ما، بی‌شک، صدای این اعتراض را بلندتر خواهد کرد.

ما بی شماریم

کمیته ی مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی ـ پاریس

Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens

www.whereismyvote.fr

 Vendredi, 27 novembre 2009 de 18h à ۲۰h

 Parvis des Libertés et des Droits de l’Homme

L’Esplanade du Trocadéro – 75007 Paris – Métro : Trocadéro (ligne 6 et ligne 9)