شهروند- کمپانی آمازون در سال ۲۰۱۷ سوپر مارکت زنجیره ای و لوکس هول فودز را خریداری کرد. آمازون تصمیم دارد تغییرات اساسی در این سوپر مارکت ایجاد کند. برهمین اساس از چهارشنبه سوم آوریل قیمت صدها آیتم مواد غذایی حدود ۲۰% کاهش خواهد یافت. این تغییرات شامل شعبات این سوپرمارکت زنجیره ای در کانادا هم خواهد شد و کاهش قیمت در مورد مواد غذایی تازه اعمال خواهد شد.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون ، این سومین بار است که قیمت ها در این فروشگاه زنجیره ای کاهش پیدا می کند. خرید هول فودز (Whole Foods )  توسط آمازون در سال ۲۰۱۷ تعجب بسیاری را برانگیخت زیرا این کمپانی استراتژی های بسیار متفاوتی دارد. آمازون می گوید تغییر و کاهش قیمت ها کیفیت مواد را تغییر نخواهد داد، و هول فودز مانند تمام ۴۰ سال گذشته بالاترین کیفیت را به مشتریان ارائه خواهد داد.

هول فودز ۳۰۰ شعبه در آمریکا و ۱۴ شعبه در کاناد دارد که بیشترین تعداد آنها در تورنتو و ونکوور است. بسیاری می گویند که این تغییرات تنها تبلیغاتی است برای جذب مشتری گرنه هنوز این فروشگاه برای اغلب کانادایی ها بسیار گران است و توان خرید در آن را ندارند. مدیر عامل این فروشگاه زنجیره ای این ادعا را قبول ندارد و می گوید هول فودز در تلاش است تا در سبد تعداد بیشتری از کانادایی ها قرار بگیرد.