دیگر عادی شده که فیس‌بوک کار دست آدم‌ها بدهد. افراد بسیاری عضو این شبکه‌ی اجتماعی عظیم شده‌اند و می‌توانند خواسته یا ناخواسته  …


شهروند ۱۲۵۷  پنجشنبه  ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹


 

انتقاد همسر دیان از ایگناتیف


 

دیگر عادی شده که فیس‌بوک کار دست آدم‌ها بدهد. افراد بسیاری عضو این شبکه‌ی اجتماعی عظیم شده‌اند و می‌توانند خواسته یا ناخواسته حرف‌ها و کارها (و عکس‌ها) را به گوش هزاران نفر برسانند. البته سیاستمداران و قوم و خویشِ آن‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند.

هفته‌ی گذشته این جنین کریبر، همسر رهبر سابق حزب لیبرال، استفان دیان، بود که خبرآفرین شد. خانم کریبر، دانشمند سیاسی و استاد دانشگاه، یادداشتی روی صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشت که به دست بسیاری از اعضای حزب لیبرال رسید. او در این یادداشت وضع حزب را پس از استعفای همسرش بسیار خراب دانست و گفت که آینده بسیار تاریک است. نکته‌ای که بخصوص جنجال‌آفرین شده حمله‌ی خانم کریبر به رهبر کنونی حزب، مایکل ایگناتیف، و گذشته و اعمال اوست. خانم کریبر از هم‌حزبی‌هایش انتقاد کرده که اگر نوشته‌های دانشگاهیِ ایگناتیف را خوانده بودند هرگز او را انتخاب نمی‌کردند. او در ضمن مشخصا از ایگناتیف انتقاد کرده که چرا ائتلاف تاریخی با نیودموکرات‌ها را نپذیرفته و ادامه نداده است.

مایکل ایگناتیف بدون رقابت معمول رهبری حزب و با توافق بزرگان حزب (از جمله باب ری، نامزد رقابت با او) به رهبری حزب رسید و بلافاصله طرح ائتلافی را که دیان با جک لیتون و ژیل دوسپ طراحی کرده بود کنار گذاشت.

شواهد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که خود آقای دیان، که در حال حاضر از نمایندگان مونترال در مجلس فدرال است، نقشی در تهیه این یادداشت نداشته است و نزدیکان او بودند که خانم کریبر را قانع کرده‌اند یادداشت را از فیس‌بوک حذف کند.